Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kan jo legge ut et bilde av mine nye Magne-Kåre jeg har glemt å fortelle dere om:
Merka ikke mye forskjell på kjøringa. Men de kjennes ut som mye bedre kvalitet enn de gamle som ihvertfall har stått på bilen i 25000 km. Kan ikke skade å bytte ihvertfall.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Fikk kjørt litt med den nye front airdam'en i går; Den funker faktisk!
Altså, selvfølgelig ser den jo "killer" ut, men den gjør jobben sin og.
Bilen ble mye mer rolig i motorveihastigheter. Den ble liksom mer retningstabil og ikke så nervøs som den kunne være før.
Front Airdam anbefales!
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Hvor mye måtte du ut med for AirDam´en fra GoodWinRacing? Du lakket den selv?
Fin bil!
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
uggla wrote:Fikk kjørt litt med den nye front airdam'en i går; Den funker faktisk!
Altså, selvfølgelig ser den jo "killer" ut, men den gjør jobben sin og.
Bilen ble mye mer rolig i motorveihastigheter. Den ble liksom mer retningstabil og ikke så nervøs som den kunne være før.
Front Airdam anbefales!
Samme opplevde jeg. I tillegg skal den i teorien minske drivstoff-forbruket; mindre luft under bilen (som lager drag). Rene kinderegget!
(Felles for alle disse bluemotion-variantene som spys ut for tiden (VW, MB etc) er jo de alle er senket, og gjerne med etpar ekstra plater under - som en av mange faktorer for å få ned forbruket)
Pris: Jeg kjøpte min for to år siden, da dollaren fortsatt var verdt litt mer enn monopol-penger, og jeg tror jeg kom på tett oppunder 2 lapper inkl. frakt og moms. (Kun den i pakka) Ikke spesielt billig, men alt det andre er jo så billig til disse bilene, så man klarer å koste på seg litt ekstra i ny og ne.
Min kom ferdig primet (sort/veldig mørk grå), og jeg satt den bare rett på.
Der er'n. Med dagens "hyggelige" $ kurs snakker vi vel om drøye 1600,- inkl frakt og moms og toll og avgifter. Men når det gjelder frakta så er det jo best å "fylle" opp sendinga så frakta ugjør minst mulig av totalsummen i prosent... Sånn tenker jeg ihvertfall, selv om det er farlig....
Men du kan jo slenge på en JR-Cai og noen stag? Det er alltid moro.
Og nei, jeg har ikke lakka den. Tror ikke jeg skal gjøre det heller... Jeg ser for meg at det kan være vanskelig å holde denne delen unna alskens uhumskheter. Noen som har erfaringer?
Hardtopen derimot...den har jeg planer for... (Jeg har en sånn første generasjons matt svart en.)
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Enig med uggla. Hvis kanalene dine fortsatt er svarte (som originalt) så matcher den sort air-damen perfekt. Har du derimot lakkerte kanaler så ville jeg nok gitt leppa litt lakk
uggla: har forresten fått jr-caien nå. Har foreløpig bare montert termostat-spaceren og wiret om airbaksensoren. Men til helgen skal det mekkes. Ser ganske oversiktelig ut
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Kan forøvrig benytte sjansen til å nevne mine relativt nye Goodyear Egle F1 GDS3.
Jeg fikk testa dem ordentlig for første gang på våt føre på vei hjem i dag.
De viste seg å fungere veldig bra. Satt veldig godt, måtte ha ordentlig horn i panna for å logre med halen...
De vant bla. annet en test i Car and Driver hvor dekkene utmerket seg nettopp med festet på vått. De er gode på tørt og altså...
Mønsteret ser ut til å være ganske aggressivt mtp. å lede vekk vann ihvertfall:
Jeg kjenner for øvrig at 195 dekk er mer harmonisk på denne bilen og felgene (6,5") sammenlignet med 205 dekka jeg hadde før.
Er vel som arildh sier i en annen tråd at dekksidene får gjort jobben sin når dekka ikke er for breie ifht. felgen.
Altså 195+6,5"= Gull.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Men etter litt frem og tilbake. Kom vi da i mål. Bilder kommer.
Resultatet ble mye bedre styrerespons. Strammet absolutt opp.
Anbefales. Var ikke spesilt dyrt heller og med den lille spylevæsketanken sparer jeg vel noen gram og...
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Det var INGEN som var så gøy å se på på bana i går, satsa godt for å si det mildt!
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
uggla wrote:Takk, takk.
Var nok litt overtent der ett par ganger ja....
Supert bilde av en kjempefin bil
(Er nok tett på et kjevebrudd hos sjåføren her også....)
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Nytt eksosanlegg er på plass. Ble et Simons Sport Cat-back.
Gamleherket røyk jo midt i fellesferien. Kunne ikke vente på et premium-anlegg fra USA da...
Jeg hadde sikla litt på Roadstersport-anlegget til Good-Win men når det er sagt ble dette veldig greit og.
Fin lyd og ikke for mye. Rustfritt og så det holder vel en stund. 4100,- fra Sørensen og Balchen.
Det er det fine med Auto85. Det er bare å ta med deler så setter de dem på. Det er ikke så mange verksteder som lar deg gjøre det.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"