lakkering av lykt-innsats. NB
Moderator: Styremedlemmer
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
- Status: Offline
lakkering av lykt-innsats. NB
lurer på om noen veit om det er mulig å splitte lykta på noen måte?
har planer om å lakkere innsatsen.
har planer om å lakkere innsatsen.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Steinar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 560
Beskrivelse på tysk både for NB og NB/FL om deling av lykta og lakkering av innmaten i svart:
http://www.mx-5.de/html/pimp_my_light___nb_nbfl_.html
Steinar
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8
- DrHolm
- 7200 RPM
enig.I-J-b wrote:humm...... de der trur eg må gjøres på bilen min

- DrHolm
- 7200 RPM
se der ja! menne.. er litt ustø i Tysken.. noe skjønner jeg. men er det noen som kunne gjøre en simpel oversettelse? en "how to" kanskje?Steinar wrote:Beskrivelse på tysk både for NB og NB/FL om deling av lykta og lakkering av innmaten i svart:
Steinar

Klikk deg inn på denne siden http://babelfish.altavista.com/
Lim så inn nettadressen du ønker å oversette i "oversett en nettside" . Velg så språk. Her finnes ikke norsk, men fra tysk til engelsk fungerer håper jeg? 

10"anniversary nr 7021
- DrHolm
- 7200 RPM
er det ikke pizza-eim som er så hott om dagen?TurboLag wrote:vask ovnen først, ellers oser lyktene pizza etterpå
takker igjengorefeast wrote:Klikk deg inn på denne siden http://babelfish.altavista.com/Lim så inn nettadressen du ønker å oversette i "oversett en nettside" . Velg så språk. Her finnes ikke norsk, men fra tysk til engelsk fungerer håper jeg?

- DrHolm
- 7200 RPM
er ikke reflektoren som blir lakkert nei. samme greiene er faktisk "ekstrautstyr" hos f.eks. BMW..mojo-91 wrote:Har ikke den blanke flaten inne i lykta til NB noe å si for spredningen av lyset? Kjiipt om man får kulere men dårligere lykter, da

- DrHolm
- 7200 RPM
og her kommer'em..

som i "oppskriften" varmet jeg opp ovnen til 75 grader og lot hver lykt ligge i ca. 20min.

hansker var greit å bruke. blei veldig varmt å slite de fra hverandre.
og satans slitsomt!!
splitta lykta fra blinklys-siden og bakover.

selve biten som skulle lakkeres, satt i to skruer på den delen med glasset.

"koppen" over blinklyset satt også i to skruer på selve lykthuset.
den blei raskt fjerna..

så bar det tilbake til verkstedet og lakkboksen.
primer (gjennomsiktig), matt svart lakk og pussepapir blei kjøpt inn.
men brukte like så godt en myk stålbørste for at primeren skulle få et godt feste. gjorde så reint med boksen til høyre (husker ikke hva det het, men blei litt flirete av dampen..)

første lag.
blei til slutt fem tynne lag før jeg var fornøyd.
skrudde så lyktene sammen igjen. og ved hjelp av Kim og en varmluftpostol, pressa jeg bitene sammen, fra hovedlykta og mot blinklyset. til dem igjen satt sammen som et skudd.
etter siste lag blei jeg så gira at jeg glemte å ta bilder.
så.. tadda...:

ikke de beste bildene, men det blei ganske tøfft!
lyktene virker også mindre.
bedre bilder kommer etterhvert.
imens, noen nattbilder.

man må kjøpe blinklyspære som er gule, eller lyser gult, da den som sitter i fra før er blank. jeg "lakkerte" mine med en snodig negle lakk fra Torhov, dem hadde faktisk ikke pærer som jeg skulle ha i gult.. (hvor nipplene står rett ovenfor hverandre)
takk til Kim for kjempehjelp!!

som i "oppskriften" varmet jeg opp ovnen til 75 grader og lot hver lykt ligge i ca. 20min.
hansker var greit å bruke. blei veldig varmt å slite de fra hverandre.
og satans slitsomt!!
splitta lykta fra blinklys-siden og bakover.
selve biten som skulle lakkeres, satt i to skruer på den delen med glasset.
"koppen" over blinklyset satt også i to skruer på selve lykthuset.
den blei raskt fjerna..
så bar det tilbake til verkstedet og lakkboksen.

primer (gjennomsiktig), matt svart lakk og pussepapir blei kjøpt inn.
men brukte like så godt en myk stålbørste for at primeren skulle få et godt feste. gjorde så reint med boksen til høyre (husker ikke hva det het, men blei litt flirete av dampen..)
første lag.
blei til slutt fem tynne lag før jeg var fornøyd.
skrudde så lyktene sammen igjen. og ved hjelp av Kim og en varmluftpostol, pressa jeg bitene sammen, fra hovedlykta og mot blinklyset. til dem igjen satt sammen som et skudd.
etter siste lag blei jeg så gira at jeg glemte å ta bilder.
så.. tadda...:
ikke de beste bildene, men det blei ganske tøfft!
lyktene virker også mindre.
bedre bilder kommer etterhvert.
imens, noen nattbilder.

man må kjøpe blinklyspære som er gule, eller lyser gult, da den som sitter i fra før er blank. jeg "lakkerte" mine med en snodig negle lakk fra Torhov, dem hadde faktisk ikke pærer som jeg skulle ha i gult.. (hvor nipplene står rett ovenfor hverandre)
takk til Kim for kjempehjelp!!

Last edited by DrHolm on 10 Jul 2008, 21:54, edited 2 times in total.