Vet ikke helt om jeg skal bytte, men føler ryggen på setene i mx5´n er forholdsvis lav, og om jeg skulle være uheldig og få en påkjørsels bakfra, så har jeg på følelsen at nakken kan få svi litt..
Jeg er ikke spes høy, så er jo andre som sikkert kan få "større" skader enn meg dersom noe skjer.
Det jeg derfor lurer på er om det er seter som passer rett inn uten store endringer? Jeg er egentlig ikke utrolig interessert i noen skikkelig racerstoler, for jeg liker å sitte godt. Tankene går vel til setene i NB, det ser ut på bilder og slikt som de har høyere rygg, men jeg har ikke fått prøvesittet noen enda
Et alternativ er seff. setene med delt rygg/nakkestøtte, men vet ikke om jeg syntes de har verdens fineste patent for cab´n min..
Alle forslag på gode seter med høyere rygg mottas med takk!
Seter med høyere rygg enn hva NA har
Moderator: Styremedlemmer
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 587
- Status: Offline
Seter med høyere rygg enn hva NA har
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
www.miata.no
Du får komme og prøve min snart
Men setene er nok ganske like de du har i din.

Toyota MR-S (http://www.ts-ogn.no/phpBB3/viewtopic.p ... 65#p379699)
Mitsubishi Colt 92' GLX
[X] Miata NB 00' 1.8l
[X] Audi 100 88' 2,2l
Mitsubishi Colt 92' GLX
[X] Miata NB 00' 1.8l
[X] Audi 100 88' 2,2l
- mussa
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 642
Tror setene i NBFL har høyere rygg enn i NA, hvis jeg tok hodet bakover i den gamle bilen min så traff den seteryggen, nå i min NA så treffer toppen av setet meg nederst på nakken.. Tenker også på å skaffe nye seter grunnet det.. Ikke så stas med knekkt nakke ved en middels hard, og egentlig "udramatisk" påkjørsel bakfra..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
- TraCkinG
- 7200 RPM
Akkurat det jeg tenker på også.. Rimelig kjipt å få skader for resten av livet pga. noe sånt!mussa wrote:Tror setene i NBFL har høyere rygg enn i NA, hvis jeg tok hodet bakover i den gamle bilen min så traff den seteryggen, nå i min NA så treffer toppen av setet meg nederst på nakken.. Tenker også på å skaffe nye seter grunnet det.. Ikke så stas med knekkt nakke ved en middels hard, og egentlig "udramatisk" påkjørsel bakfra..
Eneste kule med na setene er jo høyttalere i nakkestøttene, men de kan jeg godt ofre for å være forholdsvis bedre sikret mot nakkesleng.. For jeg tror ikke dette er i NB/delt nakkestøtte setene... Eller?
Får nok prøvd setene i Jon Eivind sin en dag håper jeg på, så da vet jeg hvordan NB´n er.. Mulig jeg må opp til facelift for å få det gull, men det finner jeg ut av..
Farge er ikke så viktig, for kommer nok uansett til å trekke dem om slik en del her inne har gjort!
Passer NB seter direkte over til NA skinnene forresten?
Sweet: Nei, har ikke sett nøye på dem Møtte indahla i Oslo for å hente noen deler tidligere, og han hadde delt. Tok meg desverre ikke tid til å studere disse, men det skulle jeg jo gjort

Og, jeg skal seff. ha senkefjører om det blir delt nakkestøtte

www.miata.no
www.miata.no
- TraCkinG
- 7200 RPM
Satser på å komme meg innover på treffet sammen med Joneivind til torsdagen.. Kanskje mulig å få prøvesitti noen seter da??
Noen som forøvrig vil kvitte seg, sånn om jeg ikke finner noe annet, med slike seter med delt nakkestøtte??
Noen som forøvrig vil kvitte seg, sånn om jeg ikke finner noe annet, med slike seter med delt nakkestøtte??

www.miata.no
www.miata.no
- Miatapowers
- 7200 RPM