Har nå fått 3 under beltet, og jeg mener hvertfall selv jeg begynner å få litt peil på dos and don'ts. Så da tenkte jeg å gi noen av mine tips til dere som lurer på å bestille ny kalesje..
Først og fremst: Nye strammevaiere (tension cables). Har enda ikke tatt av noen som kunne brukes igjen.
Ny, MEN LØS rainrail, dvs ikke "pre-attached". Det forenkler monteringen drastisk hvis man kan sette på plass rainrailen først, og bare sette nedi kalesjen etterpå. Har "løs" rainrail på min, og den er minst like tett som en som er poppa fast i vinylen/stoffet.
En pakke 4mm, og en pakke 6mm popnagler: man vet aldri om den som bytta forrige kalesje var litt entusiastisk med et litt for stort drillbit når han/hun borra ut popnagler. Har møtt på et hull som var større enn specs, 4mm popnagl satt heller dårlig der..
tips til ALLE som vurderer å bestille ny kalesje
Moderator: Styremedlemmer
tips til ALLE som vurderer å bestille ny kalesje
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
kan holde med 4 mm. popnagler hvis du kjøper en pose 4mm skiver også. Egentlig en bedre løsning..
En sprayboks brunox og litt sandpapir er også greit å ha hvis ramma har fått litt svenskkrom.
En sprayboks brunox og litt sandpapir er også greit å ha hvis ramma har fått litt svenskkrom.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive