Akkurat hvem han kjenner og ikke kjenner er eg lite interisert i og om han er mekaniker elle en koffertstuer på hotellnorge. Det eg vet er at om selger vet om problemer SKAL dette opplyses ifølge norsk kjøpslov. Hvis problemer oppstår er selger pliktig til og erstatte skaden eller heve salget. Eg ga han to muligheter erstatte skaden eller ta bilen tilbake, og at han kunne ringe til verkstedet som har gjort jobben på bilen, pga 1 års reklamasjon på arbeid fra et autorisert verksted. Da eg fikk en sms under 10 min etterpå, at han har snakket med naff og at han har ikke noe med bilen og gjøre (Dagen etter kjøpet) proviserer meg, til slutt tar han ikke tlfen..
Til dere andre har eg ikke kommet lengre med saken pga har vert i nordsjøen noen uker. Skal snakke med advokaten min når eg kommer hjem. Kommer til og gi han et siste tilbud til å ta tilbake bilen eller erstatte kostnadene, har sendt mail, brev og sms tidligere uten resultat.
Ellers blir det full dekking av advokat kost, renter, + div. For å si det slik det blir en veldig dyr bil for han som vi kunne ungått ved å gjøre dette på den enkle måten.
Useriøs miata selger på forumet
Moderator: Styremedlemmer
Fra denne tråden: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=8630SweetMX5 wrote:men da jeg kjenner andré og vet han er ingen mekaniker, så spør jeg deg hvordan du kan garantere at han visste det før han solgte bilen.......
Hm...SweetMX5 wrote:hiver meg på jeg og med min trofaste mekaniker andré87

indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
Haha..indahla wrote:Fra denne tråden: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=8630SweetMX5 wrote:men da jeg kjenner andré og vet han er ingen mekaniker, så spør jeg deg hvordan du kan garantere at han visste det før han solgte bilen.......Hm...SweetMX5 wrote:hiver meg på jeg og med min trofaste mekaniker andré87
Synes SweetMX5 er j****g useriøs som beskytter kompisen sin slik. Alle som har kjøpt og solgt litt bil vet hvordan dette fungerer, og selvfølgelig vet selger om slike ting som er beskrevet. Oppfører dere som fjortiser, rett og slett. Vil dere lure folk kan dere selge "gull" sammen med rumenere...
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
OPPDATERING. Nå har eg og selger blitt enige om at han erstatter pristilbudet for arbeidet eg fikk i fra verkstedet. Fikk en prisforslag på ca. 8000kr for arbeid og deler fra mitt lokale verksted, som selger no har betalt meg.
Etter ca. 3 måner med mas, har det ordnet seg uten å gå gjenom komplisert rettsak. Etter anbefaling fra min advokat som anbefalte å gi selger en siste sjanse til å ordne opp for seg p.g.a. en rekke bevismateriale.
Selger godtok og saken er ute av verden.
Etter ca. 3 måner med mas, har det ordnet seg uten å gå gjenom komplisert rettsak. Etter anbefaling fra min advokat som anbefalte å gi selger en siste sjanse til å ordne opp for seg p.g.a. en rekke bevismateriale.
Selger godtok og saken er ute av verden.
-Pajero 3,2 DID 01
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xToyota supra MKIV euro-spec 94. 575rhp
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
xPeugeot 205 1,9GTI 90. + en 1,6 gti
x 2 stk VW polo 1,3 88.
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
x 2 stk VW polo 1,3 88.
Ja, det kan du si. Men no er det ordnet seg og saken er ute av verden. Deilig å slippe og ringe, sende mail, til selger og advokat.
-Pajero 3,2 DID 01
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
x 2 stk VW polo 1,3 88.
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
x 2 stk VW polo 1,3 88.
indahla wrote:Fra denne tråden: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=8630SweetMX5 wrote:men da jeg kjenner andré og vet han er ingen mekaniker, så spør jeg deg hvordan du kan garantere at han visste det før han solgte bilen.......Hm...SweetMX5 wrote:hiver meg på jeg og med min trofaste mekaniker andré87
bare fordi jeg kaller han mekaniker gjør han ikke til en, er fordi han hjelper meg og skru på min bil da jeg ikke kan drive på to steder på bilen samtidig.
O:'01 Yamaha R1 1000cc
O:'00 BMW 318CiA 1.8
X:'99 MX5 1.6 Kompressor
X:'97 MX5 1.6 Turbo
Kjakan wrote:Haha..indahla wrote:Fra denne tråden: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=8630SweetMX5 wrote:men da jeg kjenner andré og vet han er ingen mekaniker, så spør jeg deg hvordan du kan garantere at han visste det før han solgte bilen.......Hm...SweetMX5 wrote:hiver meg på jeg og med min trofaste mekaniker andré87
Synes SweetMX5 er j****g useriøs som beskytter kompisen sin slik. Alle som har kjøpt og solgt litt bil vet hvordan dette fungerer, og selvfølgelig vet selger om slike ting som er beskrevet. Oppfører dere som fjortiser, rett og slett. Vil dere lure folk kan dere selge "gull" sammen med
rumenere...
jeg beskytter ingen! har spurt og gravd like mye hos andré som jeg har spurt her til soltec, så slutt og anklag meg for å beskytte noen.
jeg er ikke ute etter å ta noen side eller noe, jeg spør og graver om det meste rundtomkring.
O:'01 Yamaha R1 1000cc