Bunnpanne!

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 413
Status: Offline

Bunnpanne!

Post by glaibilenmin »

Hei der ute...
Noen som har noen tips om kordan eg bør gå fram ved bytte av bunnpanne pakning???
ej vet at ej må ned me traversen og ej har kjetting talje og motorbukk...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Silverboy
6500 RPM
6500 RPM

Post by Silverboy »

Stikk på din lokale jernvareforhandler å kjøp deg gjengestav i riktig dim, husker ikke helt hvilken dim det er akkurat nå.. Kjøp to meter, og kapp disse opp i passelige lengder (tell på bunnpanna hvor mange som må være lange og korte osv) (pass på å få gjengene skikkelig, skru på en mutter før du kapper dersom du ikke har gjengeverktøy, Kapp stangen, fil tuppen litt spiss og skru av mutteren. ) Så tar du av bunnpanna, renser godt all gammel guffe, og legger på en bitteliten dæsj med pakningsguffe akkurat i hjørnet på feste av veiva /to halvmåner), så skrur du inn alle gjengetappene du har laget, og trer på bunnpakninga. Så løfter du på plass bunnpanna, og bytter ut en og en stang med riktig skrue. Dersom du ikke bruker stenger så blir det ett HELVETE å få hullene på pakningen til å passe.. :? :(

btw: fikk du kjøpt bunnpakningen løst? hvor? kosta? måtte kjøpe helt sett jeg, mazda har sluttet å produsere de til fordel for guffe.. noe jeg egentlig skjønner med tanke på hvor helvete det er å få alle hullene til å treffe uten dette "verktøyet"

Image

Image
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1

x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »