Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..
Hvorfor skal folk på død og liv fortelle om hva de IKKE kan.
Jeg kan IKKE være med på treffet.
Jeg kan IKKE delta på autoslalom.
Jeg kan IKKE være med på turen.
Jeg har IKKE den delen du er ute etter.
Jeg kan IKKE kjøpe den delen du selger.
Det er over ettusenetthundre deltagere på forumet.
Hvis alle som IKKE kan delta/kjøpe/selge skal svare så blir dette forumet ganske håpløst etter hvert.
IKKE gjør det, er du snill
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Enig i:
Jeg har IKKE den delen du er ute etter.
Jeg kan IKKE kjøpe den delen du selger.
Vanvittig irriterende. Gjør det sikkert selv av og til.. men jeg pleier å skrive nederst på tråden at man ikke trenger å svare hvis man ikke har svar på det jeg lurer på
(f.eks "trenger ikke tips om å kjøpe nytt ratt... vet jeg kan det, men spørsmålet er om det går ann å fikse opp et gammelt.." eller "Jeg er på jakt etter dette fra norge som topic sier. Trenger ikke lenker til utenlandske webshoper"
MEN syntes folk godt kan si at de ikke har mulighet til å være med på treff og lignende..
Last edited by Fred on 16 Aug 2008, 01:43, edited 1 time in total.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Fred93LE wrote:
Men syntes folk godt kan si at de ikke har mulighet til å være med på treff og lignende..
Hvorfor det ?
Det er som sagt over tusen medlemmer her.
Tenk om alle skulle gjort det ?
Det er noen som har fortalt i over to år nå at de ikke kan komme på treff.
And so what ??
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Fred93LE wrote:
Men syntes folk godt kan si at de ikke har mulighet til å være med på treff og lignende..
Hvorfor det ?
Det er noen som har fortalt i over to år nå at de ikke kan komme på treff.
And so what ??
Erik
Den dagen alle sier det skal jeg være enig.... Jeg syntes det ikke er plagsomt så langt. Men er helt greit at noen syntes det. Skal tenke over det neste gang..
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Fred93LE wrote:
Hvorfor det ?
Tenk om alle skulle gjort det? Hvis du tror det er 1000 aktive medlemmer her så er du nok litt på tur. En tråd har vel en realistisk svarprosent på 2-3% av de medlemmene maks.
Når det gjelder den tråden din som sikkert fyrte opp under dette så prøver nok folk å være hjelpsomme med å peke på andre muligheter osv. Ikke alle vet hvor spesifikk du er i din søken.
Personlig synes jeg det er bedre med et forum med litt liv enn om vi skal måtte trå varsomt overalt. Er det så stress å scrolle forbi et innlegg som ikke har akkurat det du vil ha? Når det er sagt så er jeg enig i at akkurat salgstråder blir det mye vas i, der skal tross alt trådstarter ha litt kontroll. Men når det gjelder treff og alt annet så synes jeg det bør være fri prat. Men det er nå bare min mening.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
biXen wrote:
Når det gjelder den tråden din som sikkert fyrte opp under dette så prøver nok folk å være hjelpsomme med å peke på andre muligheter osv. Ikke alle vet hvor spesifikk du er i din søken.
Nå tror nok du litt mye
Jeg setter STOR pris på svar på annonser.
Det var aldeles ikke tråden min som fyrte.
Jeg mener det jeg skriver,
f.eks om deltagelse på treff, der svært mange har fått for vane å skrive at de IKKE kommer.
Det virker litt selvsentrert og dumt (synes jeg)
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Froden wrote:
Jeg foreslår herved at de som organiserer turer, eller har andre meldinger hvor det potensielt kommer masse svar, oppfordrer til at folk skal svare på email eller PM slik at nyttig informasjon til en mindre grad drukner i svarmeldinger som ikke er nyttig for de fleste.
Det er ikke nødvendig å organisere noenting på en annen måte.
Jeg tror bare at folk kanskje vurderer litt om det er nødvendig å fortelle alle at de IKKE kommer, eller IKKE skal kjøpe, eller IKKE har.
IKKE sant ???
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Er for en gangs skyld IKKE enig med deg Erik.
Det kan godt være at man av og til har behov for å fortelle at man IKKE kommer hit eller dit.
Samtidig har man vist at man følger med, men kan sannsynligvis av forskjellige årsaker IKKE delta.
Det kan da IKKE være spesiellt plagsomt.
IKKE misforstå meg Erik, jeg synes det er artig å lese alle dine innlegg, men hva om alle hadde like stort meddelelsesbehov? Da ble det mye å lese da
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Er da litt greit at man prater i en tråd,kjipt om ikke folk gjorde det hvor ville det blitt av forumet da,er vel ikke noen så skriver mer enn deg selv, om noen vil fortelle at de ikkje kommer så vet man da at man ikke trenger å lete etter de, og om noen har forslag til hvor man kan skaffe deler så er da det en fordel, om noen absolutt skal ha norske brukt deler, og de finnes ikke, så hvorfor ikke få en utenlands link til de som faktisk har og til bedre priser, når det gjelder kjøps tråden din, så synest eg du skal sjekke ut MIATAKINGDOM på ebay, han har det meste eller skaffer deg til en rimelig penge,,så slipper du å bumpe kjøps tråden din Nå har eg faktisk sluttet å lese dine prosjekt tråder, ble for mangen innlegg.
StianOppistov wrote:Nå har eg faktisk sluttet å lese dine prosjekt tråder, ble for mangen innlegg.
Det var da veldig trist Stian
Jeg visste ikke hva som var grensen for antall innlegg du ville tåle, skjønner du.
Men nå må jeg forte meg å skrive et spennende innlegg om Leopold.
(Det får du desverre ikke med deg )
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package