Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Monterte ny dynamoreim og oppdaget etter dette en høyfrekvent plysterelyd som varierte med turtallet. Var redd det var vannpumpa som hadde tatt kvelden enda den virket fin når jeg snurret og rikket på hjulet. Etter mye søking og leting på nettet var det noen som hadde samme problem som hadde løsningen. Synderen er at ettermarkedsreimen har tapper. Det er disse tappene som lager plystrelyden. Min gamle hadde også tapper og jeg hadde ikke denne lyden men disse tappene var avrundet i forhold til de kantede tappene i den nye reima mi. Kjøpte ny originalreim, som ikke har tapper, og nå er plystrelyden borte!
Lager denne posten som tips til at det lønner seg å kjøpe originalreim ved bytte av dynamoreim.
Hmm, kanskje det er det problemet jeg har da.. skal jeg prøve å få sjekket til uken tror jeg... Eller, rettere sagt på fredag blir det vel...
Hadde jo vært hærlig om det bare var det! Har vært redd det har vært noe lengre inn i motoren jeg, selvom jeg har tvila på det... Takker for tipset iallfall (Y)