vist du skal ha sjikkelig verktøy så er dette handle listen.:
her har du piper fra 4mm til 14mm med skralle og 2 forlengere
og et skrujern med bits med umbrako torx og stjerne og flatt bitsene kan og festes på skrallen
http://194.19.67.96/wn_eh.exe/VisInfo?artnummer=0965 11 32&infokode=30000569'
fast nøkler
http://194.19.67.96/wn_eh.exe/VisInfo?artnummer=0713 301 40&infokode=30000019
og en tape og noen strips.
dette er virkelig bra verktøy med livstids garanti.
samlet pris er ca 1000kr
Hva bør være i bilen av verktøy?
Moderator: Styremedlemmer
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
Ringer viking, naf, falken osv så fikser de dette, med mx5 så kjøre de fleste med standard dekk, og den enkleste boltsirkel,RotaryPower wrote:Hva gjør du den dagen du får ett rift i dekket når du har med dekk-skum? Aldri i verden om det tettes. Jeg sverger til reservehjul, hvis det skal være noe.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Steinar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 560
Som ovenfor: Noen passende fastnøkler, dynamoreim og: STÅLSTRENG+RACINGTAPE.
Utrolig mye som kan mekkes med en bit streng. (Eksosanlegg osv.)
Sølvgrå racingtape: Mekka sammen en bil i Sverige for ca 6 år siden med racingtape etter et noe ublidt møte med et rådyr.
Steinar
Utrolig mye som kan mekkes med en bit streng. (Eksosanlegg osv.)
Sølvgrå racingtape: Mekka sammen en bil i Sverige for ca 6 år siden med racingtape etter et noe ublidt møte med et rådyr.
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8
Samme her. Har punkert et par ganger selv, og begge gangene var dekket ikke til å redde. Ene gangen fikk jeg en stor rift i dekksiden langt utpå bygda i Sveits, greit med skikkelig reservedekk da.RotaryPower wrote:Hva gjør du den dagen du får ett rift i dekket når du har med dekk-skum? Aldri i verden om det tettes. Jeg sverger til reservehjul, hvis det skal være noe.
Kjørte i et betonggjerde med en Ascona B med en bekjent, og han hadde sverget til dekkskum for å spare vekt. Resultatet var masse stuk og noen timers transport/venting for å hente nytt dekk.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Har reservehjul til 8ern min, men det tar ganske mye bagasjeplass noe som er irriterende når man er rundt i lokalområdet ihvertfall. Har jo en gratis NAF veihjelp i året så jeg vurderer å bare ta ut dekket og bare ha det i til langturer osv. Må da være hjelpeløs blond mann om jeg punkterer, får kjøpe en parykkKjakan wrote:Samme her. Har punkert et par ganger selv, og begge gangene var dekket ikke til å redde. Ene gangen fikk jeg en stor rift i dekksiden langt utpå bygda i Sveits, greit med skikkelig reservedekk da.
Kjørte i et betonggjerde med en Ascona B med en bekjent, og han hadde sverget til dekkskum for å spare vekt. Resultatet var masse stuk og noen timers transport/venting for å hente nytt dekk.

Jeg har et veldig enkelt biltema minikit i bilen som oftest, det har vært nyttig, ofte utfor bilen også. Det virker nesten som et leketøy sett, men har hatt nyttige ting oppi, bla. umbrako osv. Rødt bilforma, hehe.