BRG?
Moderator: Styremedlemmer
- m_leikfoss
- 0 RPM
- Posts: 8
- Joined: 27 Jun 2004, 02:00
- Status: Offline
BRG?
hva står brg for? ser mange som skriver det...91brg osv
og hvilken modell er den beste med tanke på vedlikehold, holdbarhet osv hvis man skal sette på turbo? tror jeg har fått med meg at det skal være 93mod 1,6 grunnet veiva og diffen?
og hvilken modell er den beste med tanke på vedlikehold, holdbarhet osv hvis man skal sette på turbo? tror jeg har fått med meg at det skal være 93mod 1,6 grunnet veiva og diffen?
BRG står for fargen British Racing green, som er en "klassisk" grønnfarge. (Mørk grønn). Bilene er ofte levert i special edition med brunt skinn interiør (skinn seter/skai detaljer), og noen også med brun/beige topp.
For trimming av serie I biler vil jeg si biler fra 92 og 93, evt. 1.8l av serie I. (fra og med 94).
Serie II biler (uten vippelykter - fra og med 98) - bør fortrinnsvis være 1,8 l da 1,6 ikke leveres i USA og utvalget av trimdeler til denne motoren er derfor begrenset.
For trimming av serie I biler vil jeg si biler fra 92 og 93, evt. 1.8l av serie I. (fra og med 94).
Serie II biler (uten vippelykter - fra og med 98) - bør fortrinnsvis være 1,8 l da 1,6 ikke leveres i USA og utvalget av trimdeler til denne motoren er derfor begrenset.
- m_leikfoss
- 0 RPM
- Posts: 8
- Joined: 27 Jun 2004, 02:00
- Status: Offline
takk for svar, jeg digger og få svar på mine mange spørsmål, så blir jeg litt klokere,men leste et sted her at en som hadde kjøpt greddy kit fra import-tuning som var for rhd biler og derfor var det noe knot med montering av det, gjelder det alle greddy kitene? eller var han bare uheldig?
etter det j har forstått skal dette egentlig være bolt on, bare og smelle rett i bilen uten prob...
koster ikke turbo kit til 1,8l serie 1 litt mer? eller kan man bruke samme kit? jeg tenker da på kitet fra greddy til ca14-15000,-... som crazytunign og import-tuning leverer
etter det j har forstått skal dette egentlig være bolt on, bare og smelle rett i bilen uten prob...
koster ikke turbo kit til 1,8l serie 1 litt mer? eller kan man bruke samme kit? jeg tenker da på kitet fra greddy til ca14-15000,-... som crazytunign og import-tuning leverer
- Ole BRG 91
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Location: Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- Borre
- 2000 RPM
- Posts: 253
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 148
- Location: 4053 Ræge
- Status: Offline
Classic red er det virkelige navnet i Mazda-sammenheng. Skulle du hatt noe BRG-like måtte det blitt IRR, Italien Racing Red, som en eller annen foreslo på det gamle forumet for lenge siden. Synes egentlig det var en artig ide...
Medlem nr 148
1990 MX5 (kånå sin), Inferno Red Pearl
X 1993 Miata, Classic Red
1990 MX5 (kånå sin), Inferno Red Pearl
X 1993 Miata, Classic Red
- Ole BRG 91
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Location: Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Hmm..
Jeg har JRW
Japan Racing White
Jeg har JRW
Japan Racing White
Borre wrote:Classic red er det virkelige navnet i Mazda-sammenheng. Skulle du hatt noe BRG-like måtte det blitt IRR, Italien Racing Red, som en eller annen foreslo på det gamle forumet for lenge siden. Synes egentlig det var en artig ide...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- JohnBGoode
- 1000 RPM
- Posts: 134
- Joined: 20 Oct 2003, 02:00
- Location: Sandefjord
- Status: Offline
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Japan og Tyskland brukte hvit.
Tyskland brukte Hvit fram til ca 30 tallet (sånn ca ???).
De gikk over til sølv etter å ha skrella av lakken for å få ned vekta..
Tyskland brukte Hvit fram til ca 30 tallet (sånn ca ???).
De gikk over til sølv etter å ha skrella av lakken for å få ned vekta..
Ole BRG 91 wrote:Egntli skulle vel de tre "start" fargene rød hvit og blå ha navn etter hvilket land som hadde de som racing farge, men de slo det fra seg pga både japan og usa brukte hvit
correct me if Im wrong...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
synes å huske en lignende diskusjon for ikke lenge siden 

94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg