Jeg har slitt med dårlige bremser helt siden jeg fikk bilen for to-tre mnd. siden. Jeg trykker pedalen 60%, og da bremser den kun LITT, og jeg må trykke hardt! Trykker jeg litt til så låser venstre framhjul seg. Med andre ord, bilen bremser veldig dårlig.
Når jeg tok kjøpstest så kom det fram at bremsevæske-"nivå/temp" var langt under godkjent. For å fjerne det problemet byttet jeg bremsevæske, og luftet godt. Luftenippelen til kalipperen bak på høyre side knakk av når jeg skulle skru den ut, så jeg fikk ikke luftet bak der. Den ble ikke skrudd noe ut, så den står bra der den står. Når jeg byttet bremsevæske merket jeg lite forskjell. Kanskje 2% placebo-økning i bremsekraft..

I tillegg til dårlig bremsekraft så sporer bilen veldig til venstre, og den tar ujevnt. Klossene framme på venstre side har nesten ingenting slitebelegg igjen, mens klossene på fremre-høyre kalipper har en del igjen.
Er det bremsekraftforsterkeren som kan være gåen?
En annen ting: Når jeg løser ut motoren så vibrerer hele bilen heftig, også i girspaken! Dette har jeg merket i første gir, og i revers (løser sjelden ut i andre gir

Dette er en 93' Miata 1,6.