Det var en kjempekveld på Rudskogen i går ja. Høyt nivå på bilene som var der. Måtte bruke speil og blinklys litt oftere enn på Bauda-treffene da det var mye heftig som passerte.
Ble selv klokket på 1.14,8. Det er bare et sek bedre enn hva jeg kjørte uten turbo så effekt har ikke så mye å si på denne banen (med mine kjøreferdigheter vel og merke...)
De første rundene kl. 17 var med våt bane og lett regn noe som førte til mye sladding (og svetting). Det tørket vel opp etter en liten time.
På teknisk ble bilen min målt til 97db på 4500 rpm. Dette er med turbo, testpipe og ellers org eksos. 95 db kravet på Våler er jo helt urimelig. Bilen min har jo 96 db i vognkortet.
Hva ble dere andre målt til ?
Jeg så vel tilsammen 6 stk. MX-5 der inkludert meg selv.
- Rød 1.6 Greddy turbo med IC, 0.6 bar ++
- BRG 1.8 makan til min med litt friskere eksos
- Silverboy sin røde 1.6 FMII
- Rød racerigget 1.8 med Öhlins understell ++, (kjørte 1.10 når jeg klokket den)
- Sort NB med doble rør bak.
Jeg så alle på banen foruten den sorte.
Synd med HF-mx5T som fikk mx5en innparkert hjemme og måtte kjøre Lotus Elise i stedet (stakkar...)
Det var hyggelig å treffe andre MX-5 eiere. Fint at det er flere enn meg som synes det er kult å diskutere kjøreteknikk, trimming og sporvalg osv.
Litt mere action enn å stå å fryse på sjøflyhavna og diskutere blingbling, poleringsvoks og hårspray