Møtested Østland
Moderator: Styremedlemmer
Møtested Østland
Hei.
Jeg har kun vært med på treff på Holmenkollen, så jeg er kanskje ikke den som burde snakket høyest. Men sitter og ser på de forskjellige alternativ og kommentarer som gis. Hvis det er snakk om Ingerstrand, hvorfor ikke benytte Tyrigrava. Her er det god plass, samtidig som en støtter opp om driften av stedet. På torsdager er det bare noen få MC'er der (Senior-MC har samlingssted der da, er selv med på de). Hvis det er vesentlig å få med folk fra Vestfoldsomtrådet, hvorfor ikke velge f.eks. Lierkroa. Vi fra Oslo har jo ikke vondt av å kjøre noen meter. Er vi ikke ute for å bruke bilen da!
Tom Brekke
Brnr. 878
Jeg har kun vært med på treff på Holmenkollen, så jeg er kanskje ikke den som burde snakket høyest. Men sitter og ser på de forskjellige alternativ og kommentarer som gis. Hvis det er snakk om Ingerstrand, hvorfor ikke benytte Tyrigrava. Her er det god plass, samtidig som en støtter opp om driften av stedet. På torsdager er det bare noen få MC'er der (Senior-MC har samlingssted der da, er selv med på de). Hvis det er vesentlig å få med folk fra Vestfoldsomtrådet, hvorfor ikke velge f.eks. Lierkroa. Vi fra Oslo har jo ikke vondt av å kjøre noen meter. Er vi ikke ute for å bruke bilen da!
Tom Brekke
Brnr. 878
- Hauk
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 569
- Status: Offline
Har du en kart-link til disse veiene? Jeg tror jeg vet hvilke det er snakk om men er usikker...arildh wrote:Jeg vil nevne et forslag. Når har de asfaltert 2 svære parkeringsplasser i Maridalen. En ny stor ikke så langt inne skauen der og en helt i enden. Alltid god plass.
Bruker å ta en kjøretur der på kveldene og det er noen av de flotteste veiene man kan kjøre på i umiddelbar nærhet av Oslo.
- Fred
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 518
for meg er det absolutt ingen poeng å stå på rad og rekke i sentrum og vise frem bilene. Eneste grunn som jeg syntes er det sosiale med å prate med de man snakker med på forumet, se på bilene. Ikke noe stort poeng for meg iallefall og få vist de frem til alle andre.indahla wrote:Poenget med disse treffene er vel todelt:
1) At medlemmene kommer sammen for visning av biler / diskusjon ++
2) Vise fram bilen til andre
Punkt 1 blir selvfølgelig oppfylt på Sjøflyhavna, men neppe punkt 2. Jeg ønsker derfor at vi skal forsøke å finne et sted der flere "fremmede" kommer innom. Alltid gøy å vise gliset til noen som ikke vet hva det er
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Hauk wrote:Har du en kart-link til disse veiene? Jeg tror jeg vet hvilke det er snakk om men er usikker...arildh wrote:Jeg vil nevne et forslag. Når har de asfaltert 2 svære parkeringsplasser i Maridalen. En ny stor ikke så langt inne skauen der og en helt i enden. Alltid god plass.
Bruker å ta en kjøretur der på kveldene og det er noen av de flotteste veiene man kan kjøre på i umiddelbar nærhet av Oslo.
Den første, som ikke ligger så langt inni skauen (Nylig asfaltert):
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=no&g ... 09527&z=17
Her er en liten en ca. 1 km lenger frem hvor det er litt mer intimt men det hadde gjort seg med ørten biler oppstilt:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=no&g ... 09527&z=17
Den som ligger i enden av Maridalsveien har ikke Google prioritert å ta bilde av men ligger ca. her:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=no&g ... 38109&z=15
Litt morro når det går å teste bilen i nærheten av der vi møtes.
Jeg har heller ikke noe utpreget eksponeringsbehov når det gjelder å vise frem bilen min til hele Oslo. Møter på treff for å snakke bil og se på andre MX-5'er. Synes også det er gøy å få sitte på/prøve andre biler. Her er det veldig egnet for slikt.
Ser bra ut for meg også, selv om ingen "andre" stikker innomuggla wrote:Maridalen var jo en glimrende idé!
Min støtte er din arildh!

Med andre ord: stem på "Søke etter nytt sted.." NÅ!
PS: "Styret", er det styret på Østlandet eller styret for hele landet...?
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
- 2re
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 704
Re: Møtested Østland
Var med og arrangerte Oslo Sykkelfestival i helgen, og passerte det stedet Rudolf opprinnelig foreslo noen ganger; det er et kjempefint sted! Ikke langt ut i "ødemarken" men allikevel et meget rolig sted, selv om det er i Oslo sentrum. Midt i mellom for alle. Servering og kveldssol. Det er til og med nok rette strekk og krappe svinger mellom rådhusplassen og Havnelageret til å få testet bilene litt...Vidar wrote:[
Tyrigrava på torsdager bør også være en god kandidat!

2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Leder
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
Tyrigrava har vært diskutert før, mener å huske at Torsdager ikke var ledige.
Goodwillen på tyrigrava ble nok også litt ødelagt på Tusenfrydtreffet.
Goodwillen på tyrigrava ble nok også litt ødelagt på Tusenfrydtreffet.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Hva skjedde da? Refererer du til ny-åpningen av TrafikkFryd (sponset av Mazda) for noen år siden? Jeg var med da. Fikk ikke med meg noe spesielt...Vidar wrote:Goodwillen på tyrigrava ble nok også litt ødelagt på Tusenfrydtreffet.
Anyone...?indahla wrote:PS: "Styret", er det styret på Østlandet eller styret for hele landet...?
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
Nytt forslag til sted: Sognsvann
Her er det en stor, ny parkeringsplass med plass til sikkert 1000 biler. Hele plassen ble nylig asfaltert så alt er fint og flott. Kiosk som selger kaffe, vafler, is og mer ligger 100 meter fra. Mye folk her i helgen, men ettermiddag/kveld på ukedager er det nesten helt tomt.
Bilde fra Google Earth (her er det grus, men nå er det som sagt asfalt over hele plassen markert med rødt):

Kart fra Gulesider:

Sognsvannskiosken (by winter):

Her er det en stor, ny parkeringsplass med plass til sikkert 1000 biler. Hele plassen ble nylig asfaltert så alt er fint og flott. Kiosk som selger kaffe, vafler, is og mer ligger 100 meter fra. Mye folk her i helgen, men ettermiddag/kveld på ukedager er det nesten helt tomt.
Bilde fra Google Earth (her er det grus, men nå er det som sagt asfalt over hele plassen markert med rødt):
Kart fra Gulesider:
Sognsvannskiosken (by winter):
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
- 2re
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 704
Mye stemmer der oppe, men jeg leste da virkelig for noen uker siden i Aftenposten eller VG eller hva det var at stedet var beryktet for såkalt trafficing av både heterofile og ikke minst homofile menn. Hjelper dette på frisørbil-imageet da? 

2RE
Leder
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
Leder
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
- Hauk
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 569
Lol. Det stemmer! Mulig det er en dårlig kombo med MX-5-treff midt i gaylord-skogen?2re wrote:Mye stemmer der oppe, men jeg leste da virkelig for noen uker siden i Aftenposten eller VG eller hva det var at stedet var beryktet for såkalt trafficing av både heterofile og ikke minst homofile menn. Hjelper dette på frisørbil-imageet da?