Noen her inne som kjører med megasquirt ?
Moderator: Styremedlemmer
Noen her inne som kjører med megasquirt ?
Er på tanken og monterte fuji irtb og MS PNP jeg fikk med bilen jeg kjøpte, men har hørt mye rart om MS,må være romforsker for å få gang på det hele osv.....
derfor lurte jeg på om det var noen her inne som hadde gjort dette?
96 vw taro offroad
Kjører IKKE på MSpnp.
Men har lest mye å sett på det fordi jeg vurderer det sterkt.
Her ligger en video nede på siden der de monterer å starter opp, fort gjort med plug and play.
Et helvette å få start gjelder nok folk som setter i gang uten et standard MAP som pnp HAR.
http://949racing.com/index.asp?PageActi ... ProdID=102
Men har lest mye å sett på det fordi jeg vurderer det sterkt.
Her ligger en video nede på siden der de monterer å starter opp, fort gjort med plug and play.
Et helvette å få start gjelder nok folk som setter i gang uten et standard MAP som pnp HAR.
http://949racing.com/index.asp?PageActi ... ProdID=102
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 670
- Status: Offline
Jeg har kjørt med mspnp i ca 4mnd. og syns dette er langt lettere å jobbe med en noen andre sprut jeg har brukt (Link, Hydra, Elektromotiv). Motargumentet er lav oppløsning (12x12) men ms interpolerer hele tiden mellom 5 punkter så det blir veldig lineært. Nå trenger heller ikke bilene våre noe mere når man ikke lader mere enn de fleste gjør (opptil 1,3bar).
Skal du bruke sprutet på en n.a. bil kan man legge oppløsninga uten overtrykk og få mye bedre oppløsning. Anbefales
.
Skal du bruke sprutet på en n.a. bil kan man legge oppløsninga uten overtrykk og få mye bedre oppløsning. Anbefales

-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
Re: Noen her inne som kjører med megasquirt ?
PNP som fulgte med skal vere ferdig mappa (vart kjørt på rulle i statene)phatphuck wrote:Er på tanken og monterte fuji irtb og MS PNP jeg fikk med bilen jeg kjøpte, men har hørt mye rart om MS,må være romforsker for å få gang på det hele osv.....
Dette for kam/dyser/irtb som fulgte med. (kjøp Toda sitt solide løftere kit)
PNP skal vere plug ang play
Kjøpte alt komplett fra en kar borti statene som brukte bilen til autoslalom, då han skulle selge unna.
Her har du det Live...
http://www.youtube.com/watch?v=jSOCWeWsahg
her har du timer med lesestoff:
http://clubroadster.net/forum/viewforum ... 7511d791b6
http://clubroadster.net/forum/viewtopic ... ht=#166930 miata702irtb er "navnet" til han eg handla med
PS: har liggande monteringsmanual og div papirer til det og heime.
Håper dette var til litt hjelp. Håper du bygger videre på "filosofien" min...

-andrew-
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
NA trim ja...
Skjønner ikke helt at folk orker "kaste" bort penger på det
Koster jo glatt 5 ganger så mye for samme effekt kontra turbokonvertering.
Eneste kule med IRTB er jo selvsagt lyden.
Men blir raskt issue på EU kontroll, og om man blir stoppet av biltilsynet på veien...
Den går liksom ikke heeelt rent på tomgang
-n

Men blir raskt issue på EU kontroll, og om man blir stoppet av biltilsynet på veien...

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Hvilken erfaring har du sia du komenter slik?nope-mx5 wrote:NA trim ja...
-n
-andrew-
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Fornuftig er det ikke, men det er jo heller ikke det jeg driver med , uansett om det er turbo.
Honda K20 og Duratec/MZR motorene gir jo helt opp mot 280 hester med IRTB så helt bortkastet er det jo ikke. På en Honda er det ikke dyrt en gang.
Jeg vil gjerne se en N/A IRTB miata som tar det helt ut. For litt trang Autoslalom tror jeg det er gull om man får tunet det med god respons men for SS1 blir det for lite skyv.
Hadde vært gøy å se hva en BP 1.8, 99+ topp,, sprut, IRTB, kam, ekos og høykompstempler hadde gitt.
Honda K20 og Duratec/MZR motorene gir jo helt opp mot 280 hester med IRTB så helt bortkastet er det jo ikke. På en Honda er det ikke dyrt en gang.
Jeg vil gjerne se en N/A IRTB miata som tar det helt ut. For litt trang Autoslalom tror jeg det er gull om man får tunet det med god respons men for SS1 blir det for lite skyv.
Hadde vært gøy å se hva en BP 1.8, 99+ topp,, sprut, IRTB, kam, ekos og høykompstempler hadde gitt.
- Hauk
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 569
Re: Noen her inne som kjører med megasquirt ?
p0rn!!1Andrew wrote:Her har du det Live...
http://www.youtube.com/watch?v=jSOCWeWsahg
Sjekket priser på deler etc.Andrew wrote:Hvilken erfaring har du sia du komenter slik?nope-mx5 wrote:NA trim ja...
-n
-andrew-
Vurderte selv ITB på min Mx, men ser ikke vits med glatt 20.000 for kanskje 20hk økning.
Og fått overslag fra en kamerat med mx5 og turbokonvertering.
Han har forsåvidt også titta på NA trim til mx.
Uansett er det latterlig mye dyrere med NA trim.
Samme hva man måtte mene

Ser jo at et stroker kit f.eks, koster rundt 40-50.000,-
Og på NA trim, kan økning av sylindervolum, og høykomp stempler være en god ting. Men dyrt, er det uansett.
Ikke for det, NA trim er artig nok det, men med prisen man betaler kontra effekten man får igjen, så synes jeg det er litt bortkastede penger

Men igjen, det er min personlige mening.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Miatapowers
- 7200 RPM
Trenger man alltid å maxe utmatningen av power da, eg trenger feks bare litt til av power, og får frysninger av lyden av 4 gasspjeld, har likt dette helt siden eg hadde fiat abbarth med sine store dellorto 48mm forgassere. og var da nok dreiemoment i den saken der, få så holdt den igrunn på den tiden, men hva med en mazda fe3 motor 2.0l som man borrer og stroker max til 2,4 liter, alt dette med enkle billigere deler, strokerveiva får man for samme pris som en oem miata veiv,,stemplene får man også billigt,
suzuki hayabusa spjeld er på 46mm og er brukt av flere mazda, og koster lite på ebay. ca 1000 med dyser,, så det trenger ikke bli dyrt om man gjør litt selv,,, skulle ønske flere drev med det eg, i japan så er dette me brukt,
suzuki hayabusa spjeld er på 46mm og er brukt av flere mazda, og koster lite på ebay. ca 1000 med dyser,, så det trenger ikke bli dyrt om man gjør litt selv,,, skulle ønske flere drev med det eg, i japan så er dette me brukt,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
- Elanzer
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 785
eg kjører med PNPMS nesten helt orginal motor, har bare JR CAI, kjøpte det pga det var noe fucka med lmm eller ecu, funket hvertfall 100% etter eg monterte pnpms og fjerna orginal hjerne og lmm...
- Mazda Xedos9 `98 2,5
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal
x Mazda Miata `91 - 1.6T
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal

x Mazda Miata `91 - 1.6T
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
..vi får se da..arildh wrote:Jeg vil gjerne se en N/A IRTB miata som tar det helt ut. For litt trang Autoslalom tror jeg det er gull om man får tunet det med god respons men for SS1 blir det for lite skyv.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Miatapowers
- 7200 RPM
Mangler bare noen få deler eg også da, noen så vet om megasprutet funker på 1997 na 1,6 eller,,DrHolm wrote:..vi får se da..arildh wrote:Jeg vil gjerne se en N/A IRTB miata som tar det helt ut. For litt trang Autoslalom tror jeg det er gull om man får tunet det med god respons men for SS1 blir det for lite skyv.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH