Hvis den slipper jord ved oljetrykk, er det jo enda enklere. Da er bare ledningen plugget av.StianOppistov wrote:Nå funker vel denne brytern motsatt, at den slipper jord ved oljetrykk, iallefall på biler eg har hatt tidligere, da eg har montert lyspære for å vera sikker, så om det er slik på denne mazdaen også tror eg nok, så da burde det ikke vert signal.MagnusAntony wrote:Du har ett signal, fordi: (mine antagelser)
Denne bryteren er styrt på minus-siden. Det vil si, når det blir nok oljetrykk, så slår bryteren inn og jorder kretsen. Da går måleren opp på midten av skalaen, som betyr at du har oljetrykk. Hvis du fjerner bryteren, er alt du trenger å gjøre for å få oljetrykksmåleren til å vise trykk det samme som bryteren. Og den jorder jo kretsen. Da er det bare å sette ledningen som skulle gått til bryteren til jord. Vil jeg tro.men skal titte litt i dag, kanskje kinne litt å se om nye motoren oppføre seg slikt, Har faktisk en slik oljetrykksmåler liggene eg kan montere, men da må eg ha en en t stykke så eg kan få ut oljetrykk til både måler og turboslangen, noen så vet hvor eg skaffer dette,
Oljetrykksbryter på 1997 1,6
Moderator: Styremedlemmer
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Var nå ute å testet, plugget i oljetrykksbrytern, o visning på dash, plugget av, mitten av trykk, plugget på å kinnet, etter noen sekunder så smokket den opp på midten, og spruten stod i panseret,., vi sier det er i orden da,
lurer litt på hva trykk denne pumpen gir, da eg har skimset litt på ventilen,,

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.