Banekjøring med KARN, 21.09.08

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

Banekjøring med KARN, 21.09.08

Post by arildh »

Da var jeg hjemme fra banekjøring på Rudskogen med KARN.
Jeg var litt spent på om det ble noe særlig kjøring pga. 4 runder med Corsa Italiania racing men det ble faktisk mer enn nok. Jeg kjørte 3 x 15 min heat og stakk før det var en hel time med frikjøring fra 17-18..
De KARN gutta er skikkelig proffe på organisering.

Jeg var spent på hva rundetidene kom til å bli i dag da jeg har nytt 3" eksosanlegg og første tur på Rudskogen med 1.25" RB krengestag bak. Har testet krengestaget på Nürburgring men det blir liksom ikke det samme.

Forrige personlige beste med denne bilen var 1.08,8 satt på sesongens første treff.
Mye biler og en del av det ikke så raske slaget. Ble derfor få runder hvor det ikke var biler i veien.
I første heatet kjørte jeg 1.08,0 og flere runder på 1.08,4.. Meget fornøyd.
Problemet er dog at jeg vet ikke om det er eksosen eller staget... Mest sansynlig staget men kjenner at bilen drar mye jevnere og mindre anstrengt over 5K nå med større ekoss.
En annen ting er at boost peaker ikke ukontrollert ved 4000-5500 rpm lenger. Og det daler ikke på slutten. Drar hele veien opp til sperra. Uansett, fornøyd med tiden men hadde vært gøy å se 7 tallet.

En ting jeg ikke likte så godt var et smell i forstillingen som typisk kom i svingen etter langsvingen eller i inngangen til S-en. Kom akkurat på at det muligens kan være at demperen treffer bumpstop. Skal sjekke nøye når jeg får på forsterkningene og støtte skinnen fra RB for krengestaget. Om ikke dette løser seg blir det ikke noe kjøring neste helg.

Raskteste rundetid jeg klokket blant Corsabilene var 1.08,1.
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 282

Post by AJF »

Ble såpass med kjøring i dag ja (angrer litt på at jeg ikke dro, likevel nå) :?

Gratulerer med nesten et sekund bedre rundetid for sesongen, tipper krengestagene har mye av æren der ja. Rundetid på 1.08.0, begynner virkelig å gå styggfort dette :lol: . Håper du finner ut av lyden fra demperne, slik at du får kjørt neste helg.. du må jo jage 1.07 runder før vinteren :)
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

meget bra arild.. imponerende med tanke på effekt osv i bilen... morro at du merker forskjell til 3" eksos, selv på så liten turbo, tyder på at det man tror, faktisk stemmer på mx5 og.. gøy når hver lille endring har effekt. pluss at du har fått kjørt veldig mye med den bilen, tydelig at kjøringa er knall og :D
BAE
6500 RPM
6500 RPM

Post by BAE »

Grattis med gode tider, Arild!! :D
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red