Mistenker at samtalen med biltilsynet blir noe slikt:
'Du vil putte hva i en Mx-5??' etterfulgt av massiv latter som følger deg hele veien ut til bilen
Bare se hvor vanskelige de er på å få godkjent turbokonvertering som kanskje ikke gir mer en 30-40hk mer...
Så lenge ikke Mazda gir tommelen opp (noe Mazda har gjort i England, Usa, Australia og Japan, ved å selge turbomodeller), så nekter Mazda i Norge å godta noe som helst endring/trimming.
Veldig synd igrunn, siden SP modellen i Australia er basert på min motor, og med akkurat for min del passe effekt.
Men kommer man med en Volvo 240 kan man dytte inn akkurat hva man vil siden Volvo sier: maks 220hk, null grense på dreiemoment.
Synd Mazda Norge skal være så vanskelige...
Burde vært en smal sak å godkjenne f.eks Begi-S på en 2001 modell.
Bremsene er jo samme som på Mazdaspeed, og da garantert for minst 170hk.
Chassi og clutch er jo også likt. Men, Norsk flisespikkeri er jo som det er...
-n