Hardcore vs. Hardtop

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
MxMats
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 830
Status: Offline

Hardcore vs. Hardtop

Post by MxMats »

Bare lurte på om noen kunne fortelle meg om hardtop passer med Hard dog Hardcore rollbar montert? Har lyst på hardtop nå :)
-96 Brg NA8C
-04 Bmw 116i
x-93 Mazda 626
X- Peugeot 306
X- Peugeot Spx
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 282

Post by AJF »

Det skal gå, men du får ikke brukt de orginale festene til hardtopen bak setene, men det fins adaptere som man kan få kjøpt for å få festet hardtopen her også
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM

Post by nope-mx5 »

AJF wrote:Det skal gå, men du får ikke brukt de orginale festene til hardtopen bak setene, men det fins adaptere som man kan få kjøpt for å få festet hardtopen her også
Har du noe mer info på dette?
Har Harddog Hardtop bøyle her som venter på montering, men har også Hardtop på vei som jeg skal ha monteringskit til så jeg får festet på alle 6 festepunktene (2 fremme, 2 sidene bak, 2 frankenstein bolter bakerst).

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
MxMats
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 830

Post by MxMats »

hvor får man kjøpt adaptere da? og hvor mye koster det?
-96 Brg NA8C
-04 Bmw 116i
x-93 Mazda 626
X- Peugeot 306
X- Peugeot Spx
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 282

Post by AJF »

nope-mx5 wrote:
AJF wrote:Det skal gå, men du får ikke brukt de orginale festene til hardtopen bak setene, men det fins adaptere som man kan få kjøpt for å få festet hardtopen her også
Har du noe mer info på dette?
Har Harddog Hardtop bøyle her som venter på montering, men har også Hardtop på vei som jeg skal ha monteringskit til så jeg får festet på alle 6 festepunktene (2 fremme, 2 sidene bak, 2 frankenstein bolter bakerst).

-n
Har du hardog hartop bøyle, så skal det ikke være noe problem med side festene til hardtop, men er nok trangt ved sidefestene (har samme bøyle på min bil, har ennå ikke testet med hardtop på).

FM sier:
"The Hard Core will fit underneath the hardtop, but it will interfere badly with the side latches. If you're willing to bolt the top in place (as required by many race organizations), there's no problem"

"M2 Hard Dog Hard Core Hard Top:
Looking for a bar that will allow the use of hardtop side latches, but with the stronger 1.75" diameter tubing used in the Hard Core? Here you go.
This bar combines the geometry of the Sport with the thick Hard Core tubing. This means it sits a bit further back and lower down than most Hard Core bars, offering more seat clearance but a 1.25" lower height. It's more difficult to get helmet clearance with this bar."

MxMats wrote:hvor får man kjøpt adaptere da? og hvor mye koster det?
Har sett adaptere/ombyggingssett for sidefestene på hardtop i forbindelse med bruk av HardCore bøyle på nettet tidligere, men fant det ikke igjen når jeg googlet litt kjapt nå..

Husker det virket litt omstendlig, jeg satset derfor på hardcore hardtop bøyle på min, da det ikke krever noen tilpassing på hardtop eller fester på bil..
Post Reply