Etter å ha solgt Miataen min til en fra Jehvoas Vitne er jeg Miataløs.
Han kom med noen andre vitner som skulle på stevne i Kristiansand, og kjøpte bilen min for de 65000,- jeg forlangte.
Akk o ve!
Men, på tross av mangelen på lekebil er jeg ikke motløs!
Siden han snille kjøperen lot meg tjene ca 28000,- på bilen kan jeg forsvare overfor kona å ha en dyrere Miata som leketøy!!
Første bilen jeg har tjent mer enn knapper og glansbilder på!
Nå skal vi flytte om 4 dager, og kona skal føde innen to uker, så det skjer ikke noe denne måneden akkurat, mht bilkjøp!
Men, vi får se, oktober eller november engang, så spør jeg pappa fint om å sale jeg opp hans MB M270CDI pluss biltilhenger og reiser ned og får tak i en ca 1996 MB C180T og en MX-5 litt nyere enn min gamle, kanskje en med skinn og/eller 1,8?
Hvorfor C180???
Engangsavgift for en C klasse 1998 modell med minste bensin motor: 50000,-
Engangsavgift for en C klasse 1998 modell med største bensin motor: 321000,-
Svar: for at vi bor i dustenorge!
Dessuten så gjør det ikke så mye om familiebilen er sløv så lenge du har automat og klima, for da er det bare å la turen ta den tid den må ta.
Uansett, skal bli gøy å hente en MX-5 fra Tyskland!
Ser ganske umulig ut å finne en Tysksolgt MX-5 med Cruise Control, men etter som HANS brg 98 fant ut i forumet "ikke miatarelatert" så blir det nok en løsniong for dette, sånn at jeg kan ta en bruktimportert fra USA til Tyskland med meg hjem til Norge.
Etter å ha hatt Miata med Cruise Control vil jeg helst ikke kjøpe en som mangler dette.
Jeg var redd for å ikke få tak i ECE bestetigung dersom jeg tok en Miata (ikke MX5) fra Tyskland, men nå ser det bra ut jo!

Takk igjen HansBRG 98 for at du oppdaget dette!!!
VI SEES PÅ MIATA/MX5 TREFF SOMMEREN 2005!
Bjørn og Thelma