Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Har leitet lenge no, men finner ikke ut hva det er..
Når jeg kjører på grusvei eller brostein, kommer der en plystre-lyd som jeg ikke klarer å lokalisere.
Det er spesielt ved vibrasjoner, men ikke nåe jeg selv prøver å gynge på den for hånd.
Noen som har vært borti det der??
Hos meg var det panserhengslene som lagde kvitrelyder, spesielt når bilen var kald.
Grunnen var at panserlåsen hadde gnagd hakk i låsebøylen på panseret, noe som tillot panseret og vibrere på ujevnt underlag.
Løsningen var noen runder kraftig tape rundt låsebøylen , samt litt white grease på hengslene.
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
PKD wrote:Hos meg var det panserhengslene som lagde kvitrelyder, spesielt når bilen var kald.
Grunnen var at panserlåsen hadde gnagd hakk i låsebøylen på panseret, noe som tillot panseret og vibrere på ujevnt underlag.
Løsningen var noen runder kraftig tape rundt låsebøylen , samt litt white grease på hengslene.
Akkurat det samme har jeg opplevd. Gjorde også tilsv. PKD. Kraftig tape rundt låsebøylen, og smørte de små sorte gummi "knottene" som panseret ligger på. Lyden ble borte umiddelbart. Hadde presis samme symptoner som du nevner Hjelme.
Var akkurat ute å kikket.
der var faktisk gnagd hakk i låse-bøylen ja..
Kunne se ut som om der har vært vibrasjon mellom panser og gummi-knottene ja, i tilleg til Defa-bryteren til panseret.
Får prøve å gjøre noe med det i morra..
Håper det hjelper, men for meg så høres det ut som om lyden kommer fra under bilen da?? Hmm...
Er ikkje dette den sylinderen som presser clutchen ifra trykkplata ser den står på clutchhuset med en slange montert på, denne har knirket på mine tidligere 323, en sinnsyk plagsom lyd som forsvant ved å legge noe i mellom..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..