Farger... på soft-top

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Cyclopes
500 RPM
500 RPM
Status: Offline

Farger... på soft-top

Post by Cyclopes »

Jeg vurderer å shoppe ny softtop hos cabrioservice.no, men så dukket et lite problem opp. Jeg har en BRG NA 96 mod med TAN skinninteriør. Ønsker TAN top også men de sier at de ikke fører TAN fargen. Er det slik at TAN også har et annet navn eller er det en helt egen farge?

Her er fargene de fører:
http://www.cabrioservice.no/fargekart.html

- Og ja jeg er fargeblind så derfor tørr jeg ikke ta noen egen beslutning her... he he
Medlemsnr: 736

'96 mod NA BRG 1,6
BRG Hardtop, Tan skinninteriør, Monoratt
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 569

Post by Hauk »

Her hadde ikke jeg turt annet enn å møte opp i sjappa for litt hands-on sammenligning. Mismatch på slikt er noe man irriterer vettet av seg for all tid etterpå. :)
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 267

Post by mojo-91 »

er dette canvas (stoff) eller vinyl?
tipper det er den som heter "heilbeige" eller "heilbeige classic", men ville nok heller valgt en av de litt mørkere, da den lyse modellen er en jobb å holde ren.
Jeg mener det ikke bør være krise om fargen ikke matcher interiøret ditt 100%. Man ser jo tross alt ikke interiøret så godt, når taket er oppe. Jeg synes det hadde vært spennende å prøvd ut en litt annerledes farge enn den "originale" . F.eks "kupfer classic" (mørk brun) Hadde sett classy ut på brg bil. Om du velger en canvastopp så vil det uansett være vanskelig å finne noe som matcher det originale interiøret som tross alt er i skinn. Jeg ville tatt en tur innom butikken, evt fått tilsendt fargeprøver.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Cyclopes
500 RPM
500 RPM

Post by Cyclopes »

Det er snakk om canvas ja. Og er for så vidt enig det det du skriver, det eneste jeg tenker litt på er bootcoveren som jeg også skal ha. Om det blir litt spesielt med 3 farger BRG/TAN og evt. kupfer classic...

Har vurdert svart, men synes det er litt kjedelig :-)

mojo-91 wrote:er dette canvas (stoff) eller vinyl?
tipper det er den som heter "heilbeige" eller "heilbeige classic", men ville nok heller valgt en av de litt mørkere, da den lyse modellen er en jobb å holde ren.
Jeg mener det ikke bør være krise om fargen ikke matcher interiøret ditt 100%. Man ser jo tross alt ikke interiøret så godt, når taket er oppe. Jeg synes det hadde vært spennende å prøvd ut en litt annerledes farge enn den "originale" . F.eks "kupfer classic" (mørk brun) Hadde sett classy ut på brg bil. Om du velger en canvastopp så vil det uansett være vanskelig å finne noe som matcher det originale interiøret som tross alt er i skinn. Jeg ville tatt en tur innom butikken, evt fått tilsendt fargeprøver.
Medlemsnr: 736

'96 mod NA BRG 1,6
BRG Hardtop, Tan skinninteriør, Monoratt
Post Reply