Montering av kompressor etter 10 år

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

indahla
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

Post by indahla »

Var det jeg regnet med ja... :oops:
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

HansT wrote:
indahla wrote:Hva er straffen for å bli stoppet i teknisk kontroll med kompressor montert?
Jeg vil anta at selve straffen blir en saftig bot, men i tillegg vet jeg at en risikerer å måtte betale HK avgift, OG samtidig få bilen avskiltet, slik at en må montere alt ut for ny godkjenning.

Til slutt sitter en m.a.o. med en original bil som en har betalt HK avgift på, uten noen ekstra godkjente HK'er... :? Selve godkjenning av trimmet bil og betaling av HK avgift har i utgangspunktet ingenting med hverandre å gjøre..

For mitt vedk. er ikke det overnevnte den helt store "skrekken". Det er mye værre om en skulle komme opp i en stygg ulykke med STORE materielle og personskader... og trimmingen blir oppdaget. Da kan forsikringsselskapet kreve regress fra deg, og du må betale den kondømte f.eks. BMW'en til en halv million du krasjet med, og erstatning til din skadet passasjer i din bil, og fører og passasjerer i den andre bilen.... At et slik beløp kan komme opp i en million er faktisk ikke usannsynlig... :cry: Da blir en liten HK avgift og bot peanuts...
Er litt skremsel dette. er nok i verste fall, men skal man bli stoppet med for mye power, saa maa nok kjerra braake og du kjore saa en gris. enda ikke hort om noen saa har maatet betale slikt,. eneste eg har hort om er at de har blitt henvist til biltilsynet etter eu. men skal litt til da mx er en sportsbil og de ukjente tror den er sprek.. men da skrur man bare av..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Redman
500 RPM
500 RPM

Post by Redman »

Dette har som tidligere nevnt vært diskutert ved flere anledninger. Jeg har tidligere godkjent en Miata med turbo. Etter mitt skjønn er det slik at det vil være vanskeligere å godkjenne en bil med kompressor enn en med turbo. Dette grunnet at Mx-5 faktisk finnes levert (orginalt) med turbo.
Dersom man installerer turbo på en NA (selvfølgelig avhengig av effekt), behøver man heller ikke å endre oppsett med bremser.

Jeg er litt rusten(lenge siden jeg godkjente den forrige), men har nå tenkt til å prøve meg igjen. Kan bli artig å se om velviljen er annerledes nå.
10 MX-5 20th anniversery Rød
95 MX-5 Rød
97 Golf Cab(konebil)
HansT
7200 RPM
7200 RPM

Post by HansT »

Redman wrote:Jeg er litt rusten(lenge siden jeg godkjente den forrige), men har nå tenkt til å prøve meg igjen. Kan bli artig å se om velviljen er annerledes nå.
Ja, det blir spennende å se, fordi det er mange som har prøvd etter det ble godkjent noen få tidligere.... Ingen jeg vet om som har fått godkjent dette nå de siste årene.... dessverre...
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
Post Reply