Mitt var plassert slik når jeg overtok bilen, og jeg er enig i at det ikke er den peneste plasseringen heller, men det er symetrisk om ikke annet. Skiltet er stygt uansett hvor det plasseres. Er ikke så mye å gjøre med, må jo være der.
Synes det er så lite å henge skiltet i nede, så jeg vet ikke om jeg vil ha det der heller.
Plassering av skilt
Moderator: Styremedlemmer
Dette betyr vel at plassering av skilt på siden foran ikke er lov...Vegvesenet wrote:Plassering av kjennemerker på bil
Kjennemerket foran skal være plassert slik at høyden fra vegbanen til nederste kant av kjennemerket er 25 cm eller mer, mens høyden fra vegbanen til øverste kant skal være mindre enn 80 cm.
Midten av kjennemerket skal være plassert så nær kjøretøyets midtlinje som mulig og må for kjennemerke bak ikke komme til høyre for kjøretøyets midtlinje. Plassering av kjennemerke bak i forbindelse med venstre baklysenhet godtas imidlertid. Kjennemerke skal ikke stikke ut utenfor kjøretøyets sidebegrensning.
På alle kjøretøygrupper unntatt beltemotorsykkel skal kjennemerke være plassert vinkelrett eller tilnærmet vinkelrett på kjøretøyets lengdeakse og slik at bokstaver og tall står vertikalt eller tilnærmet vertikalt og er lett leselige. Det tillates et avvik på 30 grader oppover og 15 grader nedover fra vertikalplanet.
Vegdirektoratet fastsetter platekvalitet, utforming av plate, utforming av tegn og plassering av tegn på de enkelte kjennemerker.
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
Nei, det er mange som har det slikt. Alfa'er også så vidt jeg husker.inglar wrote:Burde da gå greit. De fleste evo´ene har det montert slik, og det er jo ikke akkurat midten
Men, iflg det Vegvesenet skriver er det vel strengt tatt ikke lov...
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
- inglar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 558
- Status: Offline
Stemmer det. Alfaene har de som regel på siden. Så det er jo bare å prøve det ut og se om du får noen komentarer på det fra onkel. Kanskje prøve å få et firkantet skilt slik at det blir mer likt evo´ene. Bruke det som en bortforklaring hvis du blir stoppet. Hvertfall lettere å bortforklare det om sommeren da det er varmt og bilen ikke får nok kjøling. Er jo farlig å stoppe på motorveien