Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
var ute og kjørte i dag. Plutselig begynte batterilampa å lyse og tempen på motoren gikk opp mot kokepunktet. Hva f--en skjer? tenkte jeg.
Klarte å komme meg hjem uten at motoren kokte over og etter en kikk i motorrommet så jeg at dynamoreima hadde revna og falt helt av. Det forklarer vel batterilampa og temp-økningen. Er det kun denne reima som driver vannpumpa? Tempen gikk høyt opp, på rødt, men ingen koking og motoren virket heller ikke unormalt varm...merkelig.
Det jeg lurer på er om noe kan ha tatt skade av dette?
Vanskelig å bytte dynamoreim?
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
StianOppistov wrote:Toppene hater slikt, derfor eg alltid sier. stopp om det viser noe unormalt..
hva er det værste som isåfall kan ha skjedd? Motoren høres helt fin ut.
Når jeg tenker over det så luktet det brent kjølevæske rett etter at reima røyk.... håper ikke toppakningen har tatt kvelden. Jeg får bestille tauebil på mandag og dra opp til Auto 85 på Torshov, $$$
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Godt mulig så har det gått kjempe bra, mest sannsynlig. Hiv på ei ny reim ,fort gjort. Å fyr opp å fyll etter væske så finner du fort ut om alt fungerer
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
StianOppistov wrote:Toppene hater slikt, derfor eg alltid sier. stopp om det viser noe unormalt..
hva er det værste som isåfall kan ha skjedd? Motoren høres helt fin ut.
Når jeg tenker over det så luktet det brent kjølevæske rett etter at reima røyk.... håper ikke toppakningen har tatt kvelden. Jeg får bestille tauebil på mandag og dra opp til Auto 85 på Torshov, $$$
Verste fall er toppen skjev, men trolig er alt ok, men er en grunn til man har varsel lys, vet om feks folk så kjører til nærmeste verktsted når oljelampa lyser også,. meget ulønnsomt,
Vet om tilfelle, en person som så et varsellys som tente, tenkte som så det at ''motoren går jo og alt virker, sikkert ikke noe viktig''.
Bilen en ca sju år gammel honda med fwd mener jeg å huske.
Over noen mnd med jevnlig bruk så var det flere varsellys som tente og det var reneste juletreet i dashbordet, og bilen hadde begynt å gå 'litt dårligere'.
Personen kjørte så til bilbutikken hvor bilen var kjøpt brukt halvannet år tidligere, for å klage på at det var bare problemer med bilen.
Verkstedet fikk sjekket bilen; lite eller ingen olje på motor og girkasse men mye spon , katalysatoren var så tett at eksosen hadde funnet en annen vei ut -gjennom toppen, pluss flere andre feil.
...Personen fikk servert ei stor regning på reperasjoner