- STJÅLET: Sølv mx-5 2000 i Trondheim - bil ribba og brent

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Steinar
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 560
Status: Offline

Post by Steinar »

Er det jeg som er naiv, men jeg trodde at det var "småvanskelig" å stjele en bil som har startsperre.
Ikke for å kaste fram noen beskyldninger, men kan en eller annen ha klart å få tak i en reservenøkkel med korrekt kode for startsperra? (Noen som jobber på Mazda ett eller annet sted i Norge, evt. dersom bilen har vært på verksted slik at nøkkel har blitt kopiert?)
Siden at man har tatt seg bryet med å demontere halve bilen: Som ovenfor: Torsendiffen.
Tips til den uheldige eier: Dersom du får/vil ha tilbake vraket: Selg diffen til noen her på forumet. Garanterer at den vil bli solgt til en god pris.

Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114

Post by EspenAndre »

Steinar wrote:Er det jeg som er naiv, men jeg trodde at det var "småvanskelig" å stjele en bil som har startsperre.
Steinar
Er det ikke mulig de har slengt den på en henger el.l. da?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

Ser ut som fremtiden er alarm med sporing og bevegelsessensor ja. (og balltre).

Hvordan er det å bruke en motor med startsperre da, ok så lenge man har ecuen med? Men hvis ingen har nevnt noe om det så MÅ den jo ikke ha startsperre heller. Var vel ikke alle som hadde det.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

biXen wrote:Ser ut som fremtiden er alarm med sporing og bevegelsessensor ja. (og balltre).

Hvordan er det å bruke en motor med startsperre da, ok så lenge man har ecuen med? Men hvis ingen har nevnt noe om det så MÅ den jo ikke ha startsperre heller. Var vel ikke alle som hadde det.
Bruke sprutet man har i bilen sin feks, om man bytter alt over ifra sin bil. så funker dette utmerket vel,, En motor er da bare en mekanisk klump..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Post Reply