Ser de driv å bygger kompressor som skal yte like mye som en turbo.
Pris er ca samme.
Hva ville dere valgt?
FM turbu vs. FM kompressor.
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Re: FM turbu vs. FM kompressor.
Kompressor
A_hjelme wrote:Ser de driv å bygger kompressor som skal yte like mye som en turbo.
Pris er ca samme.
Hva ville dere valgt?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
-
- Status: Offline
hvis de skal yte ca like mye må du tenke på at kompressoren sliter veldig mye mer.. Tung å dra rundt i forhold til en turbo, altså blir effekten som veiva jobber med høyere enn på turbo versionen, men kompressoren holder igjen veiva slik at effekten på svinghjulet blir den samme..
Fett med masse skyv helt fra bånn, men man får jammen meg en kraft følelse av å merke at turbo'n slår inn og tredobler effekten også
kjedelig med turbo lag, men litt morro er det også
Fett med masse skyv helt fra bånn, men man får jammen meg en kraft følelse av å merke at turbo'n slår inn og tredobler effekten også

kjedelig med turbo lag, men litt morro er det også

-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
Turbo! Ingen tvil hos meg. Rett dimensjonert(liten) turbo og rett justert innsprøyting reduserer fordrøyningen til det ubetydelige. Bruker også mindre drivstoff. Nyere biler kommer mer og mer med boost-system som gjør at du har trykk nesten før du gir gass. (Innen konkurranse har dette vært brukt lenge) Ta en prøvetur i en ny original turbobil så vil du ikke kjenne noe "lag" i det hele tatt.
Roger

Roger
Jeg ville ha gått for FM sine turbokit av den enkle grunn at de er veldig godt utprøvd og har potensiale for mer. Turbolag/boosttreshold er ikke noe å snakke om på en T28 eller T25 turbo.
Jeg ser de har bremset denne Übercharger saken til 240 hester på 15.5 psi noe som må sies å være veldig bra.
Ser ikke ut som om de bruker den MP62 kompressoren som Brainstorm bruker heller men en dobbel Whippel sak.
Er det samme prinsipp som Lysholm ?
Jeg ser de har bremset denne Übercharger saken til 240 hester på 15.5 psi noe som må sies å være veldig bra.
Ser ikke ut som om de bruker den MP62 kompressoren som Brainstorm bruker heller men en dobbel Whippel sak.
Er det samme prinsipp som Lysholm ?