Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
SweetMX5 wrote:Blir nok det ja. Men han typen din sa du hadde kjørt den tom for olje? Eller at den maleren din i dashen hadde hoppa litt opp og ned. Kjørte du den hardt da eller? Men uansett. Hvis det er bare rådebank så er ikke det SUPER vanskelig å fikse da.
Får alltid skylda jeg når det gjelder bil.
Kjerring og bil likssom....
Men jeg er nok litt mer "teknisk" enn jenter flest!!!
Målern i dashen gikk amokk ja og sank til bånn og opp igjen.Det skjedde bare et par ganger.
Det lyser ikke en noe varsel akkurat på denne bilen når det begynner å bli liteolje heller...
Varsel kommer jo når oljetrykket faller eller forsvinner, da bør man stoppe ganske fort og ikke kjøre før man får olje.
I min erfaring brukte ikke MX-5en olje, men man bør minst sjekke hver 4-8 bensinfylling ellerno, alt etter hvor ofte man fyller. Samme hvilken bil man har.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
SweetMX5 wrote:Blir nok det ja. Men han typen din sa du hadde kjørt den tom for olje? Eller at den maleren din i dashen hadde hoppa litt opp og ned. Kjørte du den hardt da eller? Men uansett. Hvis det er bare rådebank så er ikke det SUPER vanskelig å fikse da.
Får alltid skylda jeg når det gjelder bil.
Kjerring og bil likssom....
Men jeg er nok litt mer "teknisk" enn jenter flest!!!
Målern i dashen gikk amokk ja og sank til bånn og opp igjen.Det skjedde bare et par ganger.
Det lyser ikke en noe varsel akkurat på denne bilen når det begynner å bli liteolje heller...
Kan vera nok til havari dette faktisk, pga disse målerne i nb viser bare av og på. og viser målern av, så har du mindre enn 0,2bar eller noe slikt, altså mindre trykk enn at du klarer å pumpe oljen rundt i motoren, og lagrene er ikkje vanlige lager, er oljefilmen så er lagret, er det ikke oljetrykk nok til å lage ett lager, så blir det metall mot metall, og river lagrene meget kjapt, da vil man få lyder man ikke vil ha,,
ja det er det jeg mente at det var løftere med shimsing og slikt på NB... kanskje vi bare tar en titt på dette katarina? ordner seg alltid. kan være den rasler pga det vett:)
SweetMX5 wrote:ja det er det jeg mente at det var løftere med shimsing og slikt på NB... kanskje vi bare tar en titt på dette katarina? ordner seg alltid. kan være den rasler pga det vett:)
Ja vi får nå gjøre det!
Passer kanskje i morgen el fredag,resten av uka er jeg opptatt.
må bare skaffe meg den toppdekselpakninga...