Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
hva ville dere ha valgt. Nå er det disse to det står mellom, det skal sies at den siste virket litt snodig han fyren som eide den, joda han hadde stelt pent med den.... og skiftet olje på den... men ikke filter...hva er det for noe vedlikehold og skryte av
Har Mazda 6, 2007 mod.
MX-5, 1999 mod.
(Innkjøpet av MX-5'n funnet sted 24.01.09 kl 12:00 feiret med Fanta med sukker på Esso Ski, med junior Edward snart 5 år)
Oi, så ikke at den ene var automat. Dersom automat har ikke bilen 115 hk, men 100 hk. (Veldig lik den europeiske 90 hk motoren, dvs litt "latere" kamaksler + noen andre småting.)
Sportsbil + automat = Nei takk. (Personlig mening)
Ville sjekket om det er automat med selger, hender at de bommer.. Hvis det er automat hadde jeg droppet den..
Den andre, tja, oljeskift uten å skifte oljefilter er bortkastet etter min mening..
Har personlig ingen god føelse på den andre, men hallo, det er veldig personlig og kan være langt på jordet!
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
tenkte jeg skulle gå opp ett hakk, så jeg dro til den lokale mazdaforhandleren og han har en 99 modell mx5 grå med hardtopp, 1,6 gått 114000 alle servicer inkl. men den hadde litt rust i hjulbuen og litt i kanalen bak ( sånn spredt litt rundt bak i kanalen) Hva skal jeg be selger om når det gjelder dette??
Åsså romla det litt rart på bakhjulet. Jeg hørte det spessielt godt i lav fart.
Er det bare å smøre bremsesystemet på bilen, slik selger sa???
Nå er jeg farlig nær en mx5, fikk disp av banken og butikken til å kjøpe bilen får 80 000,- + reg. OK pris?
Har Mazda 6, 2007 mod.
MX-5, 1999 mod.
(Innkjøpet av MX-5'n funnet sted 24.01.09 kl 12:00 feiret med Fanta med sukker på Esso Ski, med junior Edward snart 5 år)
80000.- er ikke noen ille pris for en 99" med hardtop, men at en bilselger i butikk (i finanskrisetider) ikke tar seg tid til å fikse "oppsmurning" av bremsene høres da litt rart ut synes jeg... Og usmørte bremser i min verden (Har en Subaru her som det skulle vært smurt opp på) er mer skriking/piping i bremsene enn romling.. Ble lyden forverret under oppbremsning?
Overflaterust i hjulbue er vel ikke noe stort problem, men bør fikses, er det mer enn overflaterust så bør hjulbuen byttes og det er litt jobb..
Veit det er en konstruksjonsfeil på tidlige mx5`r i kanalene og at det fort dannes rust bakerst på kanalen, den rusta kommer innante og ut så der må det som regel kappes og sveises litt, men jeg veit ikke om det er samme feilen på NB..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
jeg hørte igrunn den romlinga mest når jeg trilla i lav fart.
Det med den rusten bak i kanalen, vil si at jeg må ha den på ett karroseriverksted ? På tomgang i fart gikk omdreingen ned til 600 og det rista litt da kan man si.
EDIT: Den mageføelsen kan det faktisk være lurt å følge.. Rart med det, men får man en litt dårlig føelse for noe så er det som regel noe i det..
Skal også sies at hvis man selger en bil med litt rust og ulyder så kan man ikke vente å få det samme som identiske biler i god stand!!!
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
Romling kan også vera hjullager, noe så ikke koster så mye, men ett helvettes arbeid om man gjør det uten muttertrekker, ellers så er den siste linken en 1,8 ja, prisen er jo faktisk ikke ille, men hvorfor er en motor overhalt på allerede 115000km, er ikke noen ford eller opel dette, de bør rulle iallefall langt over det doble før overhaling, er nok bare tut og kjør på forrige eiger der, opner panser kun for å fylle spylevæske, og da må man vel kunne forvente flere feil etterhvert.
1,6 er litt slapt i nb, men funker til pendling, men sportsbil følelsen er ikke helt der, 80000 er ikkje ille om det er bare noen småting, men skeptisk til den rusten da, må i verste fall bytte skjermer og lakke, noe så fort koster litt,,