Noen av dere har restaurert alu-felger.
Jeg steller med det ene sjøstjernesettet mitt, og vurderer å sandblåse det selv. JIF og tannbørste tar for mye tid, så jeg lurer på å gå litt hardere til verks. Har noen erfaring med å sandblåse aluminium? Jeg har en blåsepistol fra bilteme, som jeg brukte på mg'en jeg hadde tidligere. Hva slags sand bør jeg bruke? Den valige sorte fra biltema?
De glatte flatene må da kanskje poleres opp. Hva slags slipemiddel, og hvilket verktøy?
Biltema-lakk er det noen som kritiserer. Hva slags felglakk anbefaler dere?
Klarlakk oppå sølvmalingen, er dette en god idé, eller er det bannlyst?
Lakkering/restaurering av gamle aluminiumsfelger
Moderator: Styremedlemmer
- midget77
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 517
- Status: Offline
Lakkering/restaurering av gamle aluminiumsfelger
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Bare å sette seg ned å spise det,midget77 wrote:Hvor får jeg nøtteskall til sandblåsing?

men ifra spøk til revolver, glass funker også bra, det selgest jo, og kalk er populært, man får da en meget pen overflate..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
lakket mangen felger på jobben. mangen av dem kommer glassblåste, da er det bare et strøk me epoxy rett oppå uten og slipe noe mer på felgene. så 2 fyldige strøk me en 2k slipefyller oppå der igjen. pusser denne men p500 når den er tørket.og bruker vanlige billakk.
er det hakk småskraper kan du bare bruke vanlige 2k polyester sparkel før du legger grunning .
er det hakk småskraper kan du bare bruke vanlige 2k polyester sparkel før du legger grunning .
96 vw taro offroad