SS2 ("autoslalom") 2009 datoer
Moderator: Styremedlemmer
- inglar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 558
- Status: Offline
Da har jeg snakket med NBF som skulle sende meg regelboka. Burde få den om noen dager. Jeg vil da gå gjennom de forskjellige reglene for trening og konkurranse og gi et kort referat her på forumet.
Men godnyheten er at arrangementene på Gardermoen vil gå som vanlig.
Reglene generelt er: Veitrafikkloven gjelder her. Da med tanke på fart, "sladding/burning" o.l. Det er opp til hver enkelt fører å overholde veitrafikkloven. Det vi må vurdere er hva vi gjør med takene våres. Er de på eller ikke, skal vi innføre hjelmpåbud osv. Dette vil vi diskutere i Teamsideways og gi dere en oppdatering på. Men mye blir nok oppklart når jeg får regelboka.
Oppdateringer kommer så fort jeg vet noe mer.
Men godnyheten er at arrangementene på Gardermoen vil gå som vanlig.
Reglene generelt er: Veitrafikkloven gjelder her. Da med tanke på fart, "sladding/burning" o.l. Det er opp til hver enkelt fører å overholde veitrafikkloven. Det vi må vurdere er hva vi gjør med takene våres. Er de på eller ikke, skal vi innføre hjelmpåbud osv. Dette vil vi diskutere i Teamsideways og gi dere en oppdatering på. Men mye blir nok oppklart når jeg får regelboka.
Oppdateringer kommer så fort jeg vet noe mer.
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
- Status: Offline
Da er det litt endringer ute og går.
All Autoslalom/SS1 arrangering taes nå via denne siden:
NoConesLeft.com
Forum: (Nederst på siden)
HEPP
Hint hint.. Er mange om beinet på startnummer, registrer deg og velg ditt nuh!!
Merk at NCL sidene er under konstruksjon.
Mvh.
Martin
TeamSideways & NCL Cup
All Autoslalom/SS1 arrangering taes nå via denne siden:
NoConesLeft.com
Forum: (Nederst på siden)
HEPP
Hint hint.. Er mange om beinet på startnummer, registrer deg og velg ditt nuh!!
Merk at NCL sidene er under konstruksjon.
Mvh.
Martin
TeamSideways & NCL Cup
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
endel å være negativ til ang regelverk, for meg spiller det fint lite rolle, men er veldig mange med ca ingen mods, eller orginale biler, som havner i "værsting" klassen med sånne regler.. håper også at banen ikke blir slakta helt.. en skarpere inndeling på vekt/effekt istedenfor dekk , vil sørge for at man fortsatt kjører mot biler med ca lik aks ned raka ..
frykter detta blir sånn 2 gir parkeringsplass råning jeg nå.. har jeg rett?
frykter detta blir sånn 2 gir parkeringsplass råning jeg nå.. har jeg rett?
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
"Klasse 1 og 2: Normal bil fwd/rwd og 4wd inntil 9 kg per hk, der er det ikke tillatt med r-dekk eller slics."
Inntill 9 kg...? Betyr det at hvis bilen har 10kg pr HK kan den ikke stille her? Bør vel heller stå _fra_ 9 kg og oppover...?
Eller er jeg helt på jordet...?
Inntill 9 kg...? Betyr det at hvis bilen har 10kg pr HK kan den ikke stille her? Bør vel heller stå _fra_ 9 kg og oppover...?
Eller er jeg helt på jordet...?

indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
regelverket der dytter vel faktisk en orginal mx5 med 1.8 motor, rett i værstingklassen, samme med feks bmw 523 som jeg har. Den blir også regnet som værsting med den inndelinga som er foreslått..
Betyr lite for meg, men kjedelig at man ikke kan kjøre i "standard klassen" med helt normale biler , ,og blir dytta rett opp i værstingklasse..
fritt på dekk i hver klasse.. og effektskille på feks 8kg/hk.. så havner alt av vanlige gti biler osv i en klasse selv om de har kjøpt seg nye dekk feks. mens alle de trimma bilene, turbobiler, og anner raskere orginal greier havner i toppklassen..
bare et innspill fra min side.. uvesentlig for min lekebil da den helt sikkert må kjøre i klasse 3 uansett.
Betyr lite for meg, men kjedelig at man ikke kan kjøre i "standard klassen" med helt normale biler , ,og blir dytta rett opp i værstingklasse..

fritt på dekk i hver klasse.. og effektskille på feks 8kg/hk.. så havner alt av vanlige gti biler osv i en klasse selv om de har kjøpt seg nye dekk feks. mens alle de trimma bilene, turbobiler, og anner raskere orginal greier havner i toppklassen..
bare et innspill fra min side.. uvesentlig for min lekebil da den helt sikkert må kjøre i klasse 3 uansett.
-*Snylter*-
1.8 NB havner fortsatt i klassen under 8kg. Jeg husker ikke vekten 100% men med 1100kg og 140HK havner den på 7,86...Harald wrote:fritt på dekk i hver klasse.. og effektskille på feks 8kg/hk.. så havner alt av vanlige gti biler osv i en klasse selv om de har kjøpt seg nye dekk feks. mens alle de trimma bilene, turbobiler, og anner raskere orginal greier havner i toppklassen..
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv