Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tja, det tar ikke lang tid å sjekke ut mx5parts.co.uk på books å se hva de selv skriver og de har Reviews fra tidligere kjøpere sin erfaring fra bøkene.
Så det gjør vel nytten..
MEN BØKER ER LURT JA:D
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
mrinzane wrote:Tja, det tar ikke lang tid å sjekke ut mx5parts.co.uk på books å se hva de selv skriver og de har Reviews fra tidligere kjøpere sin erfaring fra bøkene.
Så det gjør vel nytten..
MEN BØKER ER LURT JA:D
Det gjør ikke helt nytten synes jeg.
Jeg har min egen smak og preferranser.
Hvis du ser på den lange listen over MX5 bøker hos Automobilia, så er ikke de omtalt hverken hos MX5parts eller noe annet sted (samlet).
Ingenting kan matche det å stå med dem i hylla foran deg, bla i dem for så å bestemme deg for hva du vil ha.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Man betaler litt ekstra for service var det en nisse som fortalte meg en gang...hvorvidt man skal dra dette inn i den literære diskusjonen skal jeg ikke si så mye om. Men som alt annet her inne på forumet...og verden forøvrig handler det om preferanser.. og muligens smak
Jeg handler der, du handler der. Jeg liker det, du liker dette. End of discusion.....eller? Tydeligvis ikke. Jeg er faktisk ganske imponert over hvor mange ganger denne diskusjonen dukker opp, bare med forskjellige utgangspunkt. Handlingen og utfallspunktet er blir jo alltid det samme. Faren min er sterkere enn faren din... Litt skittkasting her og litt skittkasting der. Utfallet er jo at vi forblir..........uenig. Suprice!
Hva om vi prøver en ny vri? Jeg forstår at enkelte hander lokalt til en dyrere pris(som regel), og jeg forstår at andre finner samme produktet en helt annen plass til en lavere pris. Flott for deg, flott for meg. Så lar vi ballen ligge der!
Så lenge at vi har ulike preferanser så vil nok automobilia overleve om enkelte velger å handle på nettet. Jeg regner med at automobilia er klar over at disse bøkene er tilgjengelig på nettet til en annen pris. Det automobilia lever av er at det finnes de med preferanser for å støtte opp ildsjeler/lokal tilgjengelighet osv. Det er disse de har som kunder. På lik linje er amazon osv. klar over at det finnes lokale butikker som selger deres produkter. De tilbyr like tjenester på ulik måte slik at det er opp til sluttbrukeren å ta standpunkt til det...hence: Preferanser!
Rudolf: Nå kan du faktisk bla i veldig mange bøker også på Amazon.com
Enig i at bøker er knall ja. Jeg liker ofte å ha noe håndfast foran meg, det gjelder også når de tingene jeg skal finne ut av er noe jeg må taste inn senere. Så jeg har det både når jeg gjør noe med bilen og når jeg lærer noe i jobben min.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Automobilia er en fantastisk butikk. Første gang jeg var der stod jeg sikkert over en time og leste allverdens sær billitteratur. Forsvant til slutt med "A History of the Turbo Charged Racing Car" og "McLaren Honda Turbo, A Technical Appraisal" til en liten formue. Disse får man på Amazon også til sikkert halvpris men da kan man ikke sprinte hjem og lese de perm til perm samme dagen.
Men, jeg tar avstand fra å støtte en butikk bare for å støtte den. Hvis det er en nødvendighet for å overleve er det noe feil med forretningside eller gjennomføring.
Jeg er av typen som alltid har med tidsaspektet i vurderinger for innkjøp. Kjøpet av MSM'en var jo et bra eksempel på dette.
Det hender jeg motvillig støtter Mazda Norge også når jeg kan få tak i en pakning eller andre småting til blodpris for å kunne få bilen på veien 1 uke før tiden MX5-parts klarer å levere..
Eller kjøpe en cola på 7-11 i stedet for å stå i kø på Rimi like ved...
Eller å ta taxi til voerschpilet i stedet for T-bane...
Eller å ....
Jeg for min del leser vanvittig mye bøker (generelt bøker, ikke bilbøker), og om jeg skulle handla lokalt, for å støtte opp som dere sier, så hadde jeg kanskje fått kjøpt meg 2-4 bøker i måneden, og ikke 10-20+ som jeg gjør idag.
Jeg leser i snitt 1 bok pr.1-2 dager, og om jeg da må betale 250-350 pr.bok da, så stopper det helt av seg selv.
Da kjøper jeg heller bøkene på play.com til 50-90 pr.bok, og får en haug flere bøker jeg kan lese