90' service
Moderator: Styremedlemmer
90' service
Hei.
Bilen har kommet til det punktet hvor det er på tide å dra den på service. Derfor tenkte jeg at jeg skulle ringe litt og forhøre meg med priser og slikt på forhånd. Ringte Snapdrive for å høre hva de kunne tilby. Etter å ha punchet inn registreringsnummer fikk de opp alt de trengte å vite om bilen, og det var jo selvsagt en massiv hovedservice på 90 000 km. Alle vesker skulle skiftes, regreim osv.
Det jeg lurer litt på er om dette stemmer. Og er det noen som har hatt MX'en på 90 000 service og vet hva de betalte for dette. Snapdrive skal ha 9 800 kroner for denne service'en. Og jeg kan ikke akkurat unngå å ta den, for da kan jeg bare drite i å skryte på meg et servicehefte.
Er det andre verksteder i Bergensområdet som kansje er å foretrekke, gjerne rimeligere?
Bilen har kommet til det punktet hvor det er på tide å dra den på service. Derfor tenkte jeg at jeg skulle ringe litt og forhøre meg med priser og slikt på forhånd. Ringte Snapdrive for å høre hva de kunne tilby. Etter å ha punchet inn registreringsnummer fikk de opp alt de trengte å vite om bilen, og det var jo selvsagt en massiv hovedservice på 90 000 km. Alle vesker skulle skiftes, regreim osv.
Det jeg lurer litt på er om dette stemmer. Og er det noen som har hatt MX'en på 90 000 service og vet hva de betalte for dette. Snapdrive skal ha 9 800 kroner for denne service'en. Og jeg kan ikke akkurat unngå å ta den, for da kan jeg bare drite i å skryte på meg et servicehefte.
Er det andre verksteder i Bergensområdet som kansje er å foretrekke, gjerne rimeligere?
Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
- tness
- 6500 RPM
- Status: Offline
Dette er jo tilnærmet den prisen Mazda forlanger. Burde være mulig og få dette til en billigere pris.
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
Kan anbefale å bytte vannpumpe samtidig som registerreim. Koster som regel bare rundt 500,- ekstra, men alene koster den 3-4000,- fordi det samme må fjernes som ved registerreimbytte.Hauk wrote:Hovedservice med registerreimskifte koster fort den summen du nevner.
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
- Miatapowers
- 7200 RPM
Det vil jeg tro ettersom dette var et tilbud fra et autorisert Mazda verksted. Jeg kan sette det på lista over saker og ting de må være obs på. Vannpumpa kan være grei å skrifte, men det kan jeg sikkert ta selv. Det som må gjøres av verksted må gjøres av verksted på grunn av servicehefte. Ingenting annet. Det aller meste burde være mulig å ta selv ellers.
- Miatapowers
- 7200 RPM
Om du bor i nærheten av Sverige, så er det ofte halv pris pluss evt. valutakursforskjell å spare.
Nå som kursen er under 80, så er det vanvittig mye å spare på service i Sverige
Kamerat tar utelukkende servicer i Sverige, og betaler halv pris kontra Norge i Svenske, og når det da er 20% el.no å spare i tillegg på kursen blir ting veldig gunstig nå
-n
Nå som kursen er under 80, så er det vanvittig mye å spare på service i Sverige

Kamerat tar utelukkende servicer i Sverige, og betaler halv pris kontra Norge i Svenske, og når det da er 20% el.no å spare i tillegg på kursen blir ting veldig gunstig nå

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
Skal jeg ta noe storservice i Tyskland må jeg jo kjøre ned dit. Og da kommer jeg langt over serviceintervallet og det ser litt lite bra ut i serviceheftet. Sverige er også langt unna for min del. Så jeg må nok bite det i meg og betale de 8 800 de skal ha for å gjøre det på verkstedet. Alt annet, som ikke trenger å stå i serviceheftet kommer jeg til å ta selv.