Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Pelle wrote:Føler at jeg er tvunget til å ta en "russer" og legge inn en protest mot juryens avgjørelse. Så vidt jeg husker anslo jeg "over 10 k".
Ergo tippet jeg riktig. Bør kvalifisere for i hvert fall en appelsin
Etter nøye overveielser er protesten tatt delvis til følge.
I positiv retning er det tatt hensyn til at klager var først "på sporet" vdr. skade på fronten.
Siden undertegnede nå har blitt en bemidlet person invilges en hel appelsin.
(Kan hentes på verksted på Grorud eller etter nærmere avtale)
mussa wrote:Koster å fikse bulker ja... Godt det ikke ble riper på døra og bulk i panser da--------> kondemnert..
Er det forresten noen mulighet da å få utbetalt de pengene, for å så f. eks. kjøpe ny skjerm selv, fikse lakkering hos noen kjente om man har noen, for å så dra på sydenferie i 14 dager for de pengene?
Ligger vel an til en sydentur.
Nurburgring (uten moms).
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Pelle wrote:Føler at jeg er tvunget til å ta en "russer" og legge inn en protest mot juryens avgjørelse. Så vidt jeg husker anslo jeg "over 10 k".
Ergo tippet jeg riktig. Bør kvalifisere for i hvert fall en appelsin
Etter nøye overveielser er protesten tatt delvis til følge.
I positiv retning er det tatt hensyn til at klager var først "på sporet" vdr. skade på fronten.
Siden undertegnede nå har blitt en bemidlet person invilges en hel appelsin.
(Kan hentes på verksted på Grorud eller etter nærmere avtale)
mussa wrote:Koster å fikse bulker ja... Godt det ikke ble riper på døra og bulk i panser da--------> kondemnert..
Er det forresten noen mulighet da å få utbetalt de pengene, for å så f. eks. kjøpe ny skjerm selv, fikse lakkering hos noen kjente om man har noen, for å så dra på sydenferie i 14 dager for de pengene?
Ligger vel an til en sydentur.
Nurburgring (uten moms).
Erik
Høres fornuftig ut!
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
Vidar wrote:Hvis du har tenkt å rette skadene selv. Så må du ta med i regnestykket at du ikke får utbetalt mva.
Mener å huske at det er slik.
Liten korreksjon:
Jeg får taksten utbetalt MED mva.
Dette er praksis for den som er påført skade (uforskyldt).
Rettspraksis mm.
Så for dere som vurderer det samme .....
Dere får beløpet uavkortet.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Bakgrunnen for missforståelsen med mva har bakgrunn i at forsikringselskaper ikke har fradrag for mva og derfor utbetaler erstatningen til verkstedene på yrkesbiler uten mva. Så fakturer verkstedet mva til bedriften som trekker denne fra i sitt mva regnskap. Dermed sparer forsikringselskapet penger som gir laverere premier. Dette forutsetter som sagt at bilen er en yrkesbil. Det holder ikke at det er en firmabil, og det kan ikke gjøres mot privatpersoner da vi jo ikke har mulighet til å trekke fra mva.
Når det er sagt så er det enkelte forsikringselskaper (Jeg skal ikke navngi noen.) hvor saksbehandlerne enten ikke kan mva reglene eller som prøver seg, med at vi som kunder ikke har krav på fullt oppgjør, dersom vi velger å få skaden oppgjort i kontanter. Dette er selvsagt bare tull dersom det ikke er spesielt avtalt i polisen. Så les vilkårene eventuelt ring selskapet og sjekk.