42" Plasma/LCD anbefalinger
Moderator: Styremedlemmer
- Fred
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 518
- Status: Offline
42" Plasma/LCD anbefalinger
Tenkte kanskje å oppgradere 37" til 40"-42" (skal ikke ha større)
Noen tips?
Har hatt plasma og skal ha det videre. Dette pga etterslepet på LCDen. Ikke bra nok i den prisklassen jeg har tenkt.
Har lyst på full-Hd denne gangen pga blueray/xboxen.
Men ser at jeg kanskje har lyst på en bra hd-ready enn en passe ok full-hd
Panasonic pz80 er forløpig favoritten.
Pris ca 10.000
Har Canal Digital PVR så trenger ikke innebygd mpeg4dekoder og lignende.
Noen tips?
Har hatt plasma og skal ha det videre. Dette pga etterslepet på LCDen. Ikke bra nok i den prisklassen jeg har tenkt.
Har lyst på full-Hd denne gangen pga blueray/xboxen.
Men ser at jeg kanskje har lyst på en bra hd-ready enn en passe ok full-hd
Panasonic pz80 er forløpig favoritten.
Pris ca 10.000
Har Canal Digital PVR så trenger ikke innebygd mpeg4dekoder og lignende.
Last edited by Fred on 14 Mar 2009, 18:51, edited 1 time in total.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Er faktisk ikke noe issue med etterslep på selv billige lcd tv`r nå.
Det jeg har sett har vært helt ok.
Jeg for min del synes 42" er altfor smått, så jeg kjører projektor
720p LCD projektor. Funker knall.
Støtter også 1080p24 etc.
Lurer på om ikke Lyd og Bilde hadde noe oversikt i nummeret som er i butikkene nå, på rimelige og kurrante tv`r.
-n
Det jeg har sett har vært helt ok.
Jeg for min del synes 42" er altfor smått, så jeg kjører projektor

720p LCD projektor. Funker knall.
Støtter også 1080p24 etc.
Lurer på om ikke Lyd og Bilde hadde noe oversikt i nummeret som er i butikkene nå, på rimelige og kurrante tv`r.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Tonny_B
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 927
Har selv Sony BRAVIA og er meget fprnøyd .. 40"
Er bare hd reasy, men nå får du en fullHD til samme pris som jeg ga for min... under 10k
Er bare hd reasy, men nå får du en fullHD til samme pris som jeg ga for min... under 10k
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
- magenuss
- 1000 RPM
Kjøp full hd plasma. Sony KDL4000 som er en av de beste LCD'r har også etterslep. Jeg legger merke til det, og syntes det er plagsomt. Andre legger ikke merke til det. PZ80 er bra, har en kompis som nylig fikk seg det.
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing.
Min Honda Hornet 600 (solgt)
Min Mazda MX5 1993
Min Honda Hornet 600 (solgt)
Min Mazda MX5 1993
Kjøp deg plasma. 50" Pioneer før den er helt borte fra butikkene.
Hatt Pioneer plasma i flere år, men da 43".
Ga 45000 for 43" for noen år siden, og den nye 50" koster jo bare rett over 20, og da har du verdens beste tv til kanonpris.
Kan være den er i største laget i forhold til avstanden du sitter i, og koster det doble av den du tenker på, men har du råd så har du sikret deg kanon tv for mange år.
Kjøpte nyeste 50" nylig selv, og jeg sier bare omg for ett bilde.
Ikke etterlep, kanon bilde for både film, ps3, pc osv.
Bruker den i stua med Ps3 og pc tilkoblet. Funker kanon til både film og spilling.
Kan jo være avstanden blir større, og da treger du på att du ikke kjøpte 50".
43" som vi hadde føltes liten ut og vi sitter på litt over 4m avstand.
Men 50" er perfekt størrelse synes vi.
Lykke til uansett hva du velger.
Hatt Pioneer plasma i flere år, men da 43".
Ga 45000 for 43" for noen år siden, og den nye 50" koster jo bare rett over 20, og da har du verdens beste tv til kanonpris.

Kan være den er i største laget i forhold til avstanden du sitter i, og koster det doble av den du tenker på, men har du råd så har du sikret deg kanon tv for mange år.
Kjøpte nyeste 50" nylig selv, og jeg sier bare omg for ett bilde.
Ikke etterlep, kanon bilde for både film, ps3, pc osv.
Bruker den i stua med Ps3 og pc tilkoblet. Funker kanon til både film og spilling.
Kan jo være avstanden blir større, og da treger du på att du ikke kjøpte 50".
43" som vi hadde føltes liten ut og vi sitter på litt over 4m avstand.
Men 50" er perfekt størrelse synes vi.
Lykke til uansett hva du velger.

10"anniversary nr 7021
Vi sitter ca. 3 meter fra 84" bilde her, og vi må ikke flytte på hodet.gorefeast wrote: Kan være den er i største laget i forhold til avstanden du sitter i
Veldig behagelig, skikkelig kinofølelse

Eneste jeg planlegger, er å selge hele Dynavoice oppsettet mitt, og CAV A8M forsterkeren.
Må ha noe som tar litt mindre plass i stua, nå som jeg ikke bor alene her

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
Jeg har faktisk det beste bildet av alle jeg kjenner, til tross for at det kun er HD-Ready, er andre ting som spiller stor rolle...
Men idag koster vel tilsvarende min i HD, det samme som da jeg kjøpte mitt
Sammen med Denon AVR-2807/DVD-1920, og Dreambox'en funker det meget bra også, men når utleieleiligheten er ferdig havner kanskje 42"eren der, til fordel for en større Panasonic i orntlig HD
Men idag koster vel tilsvarende min i HD, det samme som da jeg kjøpte mitt
Sammen med Denon AVR-2807/DVD-1920, og Dreambox'en funker det meget bra også, men når utleieleiligheten er ferdig havner kanskje 42"eren der, til fordel for en større Panasonic i orntlig HD

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Prosjektor for kinofølelse, 50" plasma for alt annetnope-mx5 wrote:Vi sitter ca. 3 meter fra 84" bilde her, og vi må ikke flytte på hodet.gorefeast wrote: Kan være den er i største laget i forhold til avstanden du sitter i
Veldig behagelig, skikkelig kinofølelse
Eneste jeg planlegger, er å selge hele Dynavoice oppsettet mitt, og CAV A8M forsterkeren.
Må ha noe som tar litt mindre plass i stua, nå som jeg ikke bor alene her
-n

Men det kan jo også gjøres selvfølgelig, men blir liksom feil

10"anniversary nr 7021
- Techtor
- 2000 RPM
Personlig ville jeg valgt de nye LCD-skjermene med LED-bakgrunnslys. Skulle jeg valgt Plasma må det være som det er nevnt tidligere her Pioneer. De skulle forøvrig legge om til LED før finanskrisen kom og de la ned tv-produksjonen.
Men i bunn og grunn: Dra å se på noen skjermer og drit om det er plasma eller LCD, kjøp den du virker mest fornøyd med. Og ikke vær redd for å kjøpe en litt dyrere modell. I lengden så lønner det seg.
Jeg sitter med en Philips 42PFL7621 LCD som er noen år gammel nå, men er fortsatt veldig fornøyd.
Også en liten link til jobben min www.nse.no Kom og ta en titt!
Men i bunn og grunn: Dra å se på noen skjermer og drit om det er plasma eller LCD, kjøp den du virker mest fornøyd med. Og ikke vær redd for å kjøpe en litt dyrere modell. I lengden så lønner det seg.
Jeg sitter med en Philips 42PFL7621 LCD som er noen år gammel nå, men er fortsatt veldig fornøyd.
Også en liten link til jobben min www.nse.no Kom og ta en titt!
Medlemnr. 619Â Â Â Â Â Â
`93 Sort MiataÂ
`93 Sort MiataÂ
Panasonic, Samsung og Sony har stort sett levert meget gode skjermer i 10-20.000kr klassen. Samsung sin M serie er meget heftig og kan anbefales. den kommer i 37, 42 og 46". Jeg anbefaler ikke 100Hz pr.d.d, men det har sikkert skjedd en del der siden jeg kjøpte min Samsung LE37M86. Den kom også i 100Hz, men det hadde problemer med etterslep. Dette kan sikkert ha forandret seg til i dag. En 46" LE46M86 koster ca under 15.000,- og kan anbefales sterkt! Den siste utgaven av denne TV'en er vel denne: LE46A866
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.e ... ategoryID=
Har 37" selv, men det blir lett en 46" neste gang. Anbefalt avstand fra en 46" er ca 5 meter, men det er ikke noe problem å sitte nærmere. Hverken for øyne eller nakke. LCD kan bli noe sterke på korte avstander, men med litt justeringer etc. så er ikke det noe problem.
LCD egner seg også best til multimedia, så hvis du har planer om å kjøre f.eks pc/spillkonsoll m.m så er det LCD som er det som duger. Plasma har hatt tendenser til å brenne sterke logoer f.eks TVN logoen. Mange TV'er har filter som skal hindre dette, men det er desverre ikke alle som funker like bra. Samsung har forøvrig en egen "xbox 360" utgang
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.e ... ategoryID=
Har 37" selv, men det blir lett en 46" neste gang. Anbefalt avstand fra en 46" er ca 5 meter, men det er ikke noe problem å sitte nærmere. Hverken for øyne eller nakke. LCD kan bli noe sterke på korte avstander, men med litt justeringer etc. så er ikke det noe problem.
LCD egner seg også best til multimedia, så hvis du har planer om å kjøre f.eks pc/spillkonsoll m.m så er det LCD som er det som duger. Plasma har hatt tendenser til å brenne sterke logoer f.eks TVN logoen. Mange TV'er har filter som skal hindre dette, men det er desverre ikke alle som funker like bra. Samsung har forøvrig en egen "xbox 360" utgang

94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg