Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Åpnet opp bagasjerommet for første gang i år , og oppdaget til min store fortvilelse at koffertlåkket (bagasjeromsluken) var full av dugg og dråper,og matten var gjennomvåt.
Pakningen ser hel og fin ut, så er det noen innstillingsmuligheter? Ute og se igjen etterpå, måtte inn en tur, da det begynte og regne.
Jeg har det samme problemet på min. Jeg har en tørkepose i bagasjerommet, og tørker det ut med vifteovn en og annen gang i løpet av vinteren.
Har sjekket at pakningene rundt baklysa er ok? Jeg skiftet mine -- kostet noen hundrelapper. Det hjalp ikke på min, så jeg regner med kondens.
Du har sikkert lagt merke til at det ikke er noe ventilasjon i bagasjerommet. Baklokket (og bensinlokket) er dekket av rim, selv om resten av bilen er varmet opp. 140 l kald luft holder på kulda..
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Flere på miata.net tipset meg om å sjekke alle dreneringskanalene.
Er som regel der det har blitt tett, og da renner vannet inn og samler seg under reservehjulet.
Hvor er alle dreneringskanalene ? Finner ikke noen jeg, heller ikke den ved setebeltene. Synes og huske det var ett bilde her inne hvor du så hvor de er... Men finner ikke noe no selvfølgelig...
Jeg har NA, og reservehjulet ligger ikke nederst i bagasjerommet.
Det kan komme vann inn via "frankensteinboltene" Det gjorde det på min. Jeg tettet det først midlertidig med biltema sin antirustvoks. Jeg bare sprutet i sprekkene gjentatte ganger, og senere glemte jeg det.. Står på "skal gjøre lista"(TM)
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Ingen instillinger, men jeg byttet pakningen og det hjalp ikke.
Byttet pakningene mot frankensteinboltene og lyktene samtidig. Men ser ut som det var lyktene som gjorde det.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Den dreneringskanalen som er i hatthylla. Er det ei topp eller noe over den? Eller er den helt åpen, slik at man ser hullet med en gang man tar av teppet?
Tenkte jeg skulle se på det når jeg kommer hjem fra jobb.
Staket kanalene i hatthylla i dag, men oppdaget at det stoppet opp på pasasjersiden. På førersiden så jeg at stakefjæren gikk helt gjennom bilen , og tok den ut på undersiden, men det var ikke likens på pasasjersiden.. Er det normalt? (Tror det er lyktepakningene som er gått mtp vannet som var i bagasjerommet.)
Tørket skikkelig nedi bagasjerommet i dag, før jeg helte over en bøtte med vann, både på bakruten, og over koffertlokket, men merkelig nok kom det ikke vann inn i bagasjerommet, Sist jeg tørket inni der var i går ettermiddag, og over natten, hadde det kommet en god del vann inni der... Hvordan går det an da?
...og det er ikke lekkasje mellom røret for påfylling av drivstoff og chassi, slik at regnvann kommer inn der?
Hvor i bagasjerommet er det mest vått/evt. mest tørt, du klarer ikke å kjenne deg fram til hvor det har kommet inn?
Ang. dreneringsrør fra cab, de skal komme ut på tilsvarende like plasser på begge sider av bilen under.
Når du ikke kom gjennom på høyre side ovenifra ved staking -har du prøvd fra undersiden?
Har ikke sjekket bensinpåfyllingsrøret, men det kommer mest vann i den "lommen" på førersiden, der det er sånn tre/papp plate over.
Skal prøve og stake fra undersiden på pasasjersiden i dag, for og se om jeg kommer igjennom til hatthyllen.
Skulle hatt meg nye baklykter (carbon) så hvis det ikke hjelper med stakingen, kjøper jeg nye lykter og bagasjeromspakning.
Noen som vet hva bagasjeromspakning koster på mazdaforhandler? eller på nett?