senking
Moderator: Styremedlemmer
senking
Tenkte å sette på senke fjører på min na.
Lurer da på hva som er best/penest? 50mm eller 35mm?
Har 195-50-15. Burde sikkert byttet dempere også,men så var det den lommeboka.
Lurer da på hva som er best/penest? 50mm eller 35mm?
Har 195-50-15. Burde sikkert byttet dempere også,men så var det den lommeboka.
m-racing
na-91
na-91
50mm mener jeg er penest. Men hvilke fjær sett får du på 50mm som er tuv- godkjent?
Anbefalinger om andre ting rundt senk som dempere o.l er vel ikke så viktig siden du nevner det med penger:)
Anbefalinger om andre ting rundt senk som dempere o.l er vel ikke så viktig siden du nevner det med penger:)
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
jepp. Brukte dempere der o-ringer\sim ringer har jobbet å slitt mest på et område vil fort få lekkasje om du forandre "arbeids området".
Istedenfor å bruke 1500-2500 på fjærer nå så er jo det like greit å spare pengene å kjøpe f.eks koni sport kit til drøye 5000,- . ( 4 dempere med stivhets regulering samt 4 tuv godkjente fjærer.
Istedenfor å bruke 1500-2500 på fjærer nå så er jo det like greit å spare pengene å kjøpe f.eks koni sport kit til drøye 5000,- . ( 4 dempere med stivhets regulering samt 4 tuv godkjente fjærer.
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
Senking
Hei, jeg har ganske gode priser på H&R, Tein og et par til, Om det er av innteresse, kan jeg undersøke for deg.
Anbefaler deg og gå for nue som er justerbart
Anbefaler deg og gå for nue som er justerbart
"Real cars are designed to carry only two people - anything else is just a bus"
-1990 MX-5
-1994 MX-5 1,8 Delebil
x2000 MX-5
-1990 MX-5
-1994 MX-5 1,8 Delebil
x2000 MX-5
Re: Senking
Justerbart er igrunn kun for spesielt interesserte (iallefall høydejusterbart).wang911 wrote:Hei, jeg har ganske gode priser på H&R, Tein og et par til, Om det er av innteresse, kan jeg undersøke for deg.
Anbefaler deg og gå for nue som er justerbart
Jeg anbefaler uansett ikke å senke noe mer en 35mm, da man vil få problemer med å bunne demperne.
Spesielt på gamle slitne originaldempere som ikke er beregnet på senkefjærer overhodet.
Det vil kanskje se bra ut, men kjøreegenskapene kan bli dårligere.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
tror aldri jeg kommer til å kjøpe noe annet en coilovers så lenge jeg putter senkesett på bilene mine, kan heve/senke bilen etter hvordan felger du har på og vist du bruker bilen om vintern så er det jo en stor fordel..
men jo gå får 50mm vist du bytter dempere samtidig selfølgelig, ellers blir vell 50mm håpløst på myke orginaldempere? eller
men jo gå får 50mm vist du bytter dempere samtidig selfølgelig, ellers blir vell 50mm håpløst på myke orginaldempere? eller
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Og på Mx som er veldig var på endringer, så må man kjøre 4-hjulskontroll ved hver endring...KristianV wrote:tror aldri jeg kommer til å kjøpe noe annet en coilovers så lenge jeg putter senkesett på bilene mine, kan heve/senke bilen etter hvordan felger du har på og vist du bruker bilen om vintern så er det jo en stor fordel..
men jo gå får 50mm vist du bytter dempere samtidig selfølgelig, ellers blir vell 50mm håpløst på myke orginaldempere? eller
Kjører FM fjærer på min, og ikke hatt noen problemer her i vinter.
Skulle jeg kjørt coilovers på min hadde det vært ene og alene for banekjøring sin del, hadde coilovers på forrige bilen, og det ble til at det ble justert en gang, og ferdig med det.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Ahh, Jallex fjærer ja... Hold deg laaaangt unna.m-racing wrote:Fjørene jeg har fått sett på heter Jamex mener jeg.
Får de for ca 1200-,kr. Fikk en del % igjennom jobben.
Firehjulskontroll må jeg ta uannsett. Jeg får ta stilling til detta så fort
jeg får hentet bilen ut av vinterlagringen i påsken.
Gleder meg sinnsykt til å ta i bruk bilen igjen.
Det er seriøst crap fjærer.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
De er faktisk bedre nå enn før da, hadde slike på min golf i gamle dager, bannlyste det, men så stod det slikt på en mazda 323f ba eg hadde, der var de faktisk meget gode,,nope-mx5 wrote:Ahh, Jallex fjærer ja... Hold deg laaaangt unna.m-racing wrote:Fjørene jeg har fått sett på heter Jamex mener jeg.
Får de for ca 1200-,kr. Fikk en del % igjennom jobben.
Firehjulskontroll må jeg ta uannsett. Jeg får ta stilling til detta så fort
jeg får hentet bilen ut av vinterlagringen i påsken.
Gleder meg sinnsykt til å ta i bruk bilen igjen.
Det er seriøst crap fjærer.
-n
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.