Motor stopper på tomgang
Moderator: Styremedlemmer
-
- 0 RPM
- Medlemsnummer: 773
- Status: Offline
Motor stopper på tomgang
Kjøpte min mx5 i august 2008.Det er en rød 1990 mod 1.6. Bilen har vært som en drøm å eie, men nå har jeg fått et problem som jeg trenger noe tips for å løse. Når jeg starter bilen når den er kald går den helt fint. Ettervært som den begynner å bli varm, synker turtallet helt normalt ned til ca 800-900 o/min. MEN SÅ: Når jeg gir gass øker turtallet helt normalt, men faller alt for langt ned. Så bare stopper den. Må gi gass samtidig som jeg starter. Men med en gang jeg slipper gassen, bare stopper den. Har byttet bensinfilter i dag uten noe forskjell. Byttet registerrem i vinter, men har kjørt ca 10 mil i helgen uten problemer. Noen som har noen gode tips?
Kan det være noe likhet med bilen din og det som står her?:
viewtopic.php?t=145&start=0&postdays=0& ... or+stopper
viewtopic.php?t=145&start=0&postdays=0& ... or+stopper
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
- Status: Offline
Dashpot er enkel å sjekke. Bøy tilbake det metallhjulet som gasswiren sitter festet til. Så presser du opp det stempelet (gummibelgen) på undersiden av dashpoten med fingeren. Det skal være litt motstand. Når du slipper, skal stempelet skli sakte tilbake igjen.alfhelge wrote:Ja der var det en del bra tipsTror jeg begynner å se på det som ble kalt "Dashpot tip". Kan høres ut som problemet kanskje ligger der. Takk så lenge Lars-Erik..

89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35