Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg hadde helt glemt at det siste som skjedde da jeg parkerte bilen for vinteren i fjor høst var at jeg ble sittende med denne i hånden:
Det er snora som man drar glidelåsen rundt med. Vises kanskje ikke så bra på neste bilde, men pga. materialtretthet (?) er den bøyla som skulle gått gjennom øyet på snora knekt av.
Det er mulig å dra den rundt med bare fingrene, men blir litt knot over veltebøyla.
Så... hva er mine options?
Er det grei skuring å få bytta selve glidelåsen?
Softtoppen i seg selv er krute god (hadde den vært shabby så hadde jo dette vært en fin anledning til å bytte).
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Du får kjøpt ny glider hos Mazda, koster ikke mye. Du må åpne stopperne i enden av glidelåsen, slide den gamle av, den nye på og låse enden igjen.
Grei skuring.
På eldre kalesjer hender det at glidelåsen rett og slett separerer seg av og til, da hjelper det å bytte glideren.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal
Jeg har jo fått med meg at det er slik det er her på forumet.. kan jo ikke ødelegge en bra trend
Tjo ho!
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal
Var jo ingen sak å bytte denne. Av med ei krampe bare - som sitter over selve glidelåsen (en i hver ende) - som har som misjon å stoppe glideren. Denne må man gjenbruke, så man kan jo ta det litt med ro når man bøyer opp "pinnene".
Holdt på å drite meg ut dog. Starta på feil side (passasjersiden), men fikk tenkt meg litt om når jeg satt med den nye glideren i hånden.