Eukontroll
Moderator: Styremedlemmer
- Oddi395
- 2000 RPM
- Medlemsnummer: 395
- Status: Offline
Eukontroll
Jeg har nettopp hentet bilen min etter Eu kontroll på merkeverksted, og fått følgende merknader:
Kode 1:(Feil/mangel som skal rettes, men uten at utført retting behøver å kontrolleres)
4.4 Markeringslys: Feil farge både foran og bak
(Ettermontert hvite fra IL Motorsport)
Kode 2: (Feil/mangel som skal rettes, og hvor utført retting skal kontrolleres av godkjent kontrollorgan (etterkontroll)
8.1 Unormal støyutvikling (Målt støy: 89)
8.2 Målt avgass 0,01
9.1 Forevises for trafikkstasjon effektanlegg
(Ettermontert Borla Dual exhaust)
Den første anmerkningen går fint, for det er vel bare å sette på plass de gamle gule i forbindelse med kontrollen - jeg har de liggende en plass..
Den andre anmerkningen er jeg mer usikker på.. Jeg har ikke det gamle eksosanlegget liggende..
Noen på forumet som har hatt problemer med å få godkjent Borla eksos e.l. hos Biltilsynet?
Kode 1:(Feil/mangel som skal rettes, men uten at utført retting behøver å kontrolleres)
4.4 Markeringslys: Feil farge både foran og bak
(Ettermontert hvite fra IL Motorsport)
Kode 2: (Feil/mangel som skal rettes, og hvor utført retting skal kontrolleres av godkjent kontrollorgan (etterkontroll)
8.1 Unormal støyutvikling (Målt støy: 89)
8.2 Målt avgass 0,01
9.1 Forevises for trafikkstasjon effektanlegg
(Ettermontert Borla Dual exhaust)
Den første anmerkningen går fint, for det er vel bare å sette på plass de gamle gule i forbindelse med kontrollen - jeg har de liggende en plass..
Den andre anmerkningen er jeg mer usikker på.. Jeg har ikke det gamle eksosanlegget liggende..
Noen på forumet som har hatt problemer med å få godkjent Borla eksos e.l. hos Biltilsynet?
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
trenger bare å sette inn organge pærer i sidemarkeringa di... og avgassane dine er jo lav nok...?
og kan aldri se for meg at 89 db er for høgt på mx5
og kan aldri se for meg at 89 db er for høgt på mx5
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
da skal bilen holdes på det turtall uten belastning når det måles...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
mulig det ble innregistrert et annet db tall på din bil siden det er en miata, tatt inn fra usa. Aner ikke, men du kan jo ringe til biltilsynet å si det akkurast slik det er. De biter ikke
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
- Oddi395
- 2000 RPM
Har prøvd Statens Vegvesen. Ikke så mye hjelp å få der. Jeg har en pågående diskusjon med verkstedet. De skal undersøke nærmere.Er det noen på forumet som har Miata med godkjent Borla anlegg?mrinzane wrote:mulig det ble innregistrert et annet db tall på din bil siden det er en miata, tatt inn fra usa. Aner ikke, men du kan jo ringe til statens vegvesen å si det akkurast slik det er. De biter ikke
- Oddi395
- 2000 RPM
Ja, kanskje det, men da lurer jeg på hvilket tall som står i vognkortet til andre miata-er, lignende min. Noen som kan sjekke?Hauk wrote:Stridens kjerne er vel ikke Borla-anlegget, men heller at støygrensa er for lav i vognkortet ditt?Oddi395 wrote:Er det noen på forumet som har Miata med godkjent Borla anlegg?