Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg er så sinnsykt lei av de idiotiske reglene på eu-kontroll! Jeg har org fjær på KYB AGX dempere som ikke ble godkjent pga at bilen ''virket'' lav...så klarer mekanikeren og prestere å si: du må ha TUV på demperne og vise det til biltilsynet! Det der er jo bare hårreisende! Uansett, jeg ringte til de trangsynte og forklarte situasjonen...da spør han mannen på tlf: ja er det sånn derre claiovere med fjær på dempere du har? claiovere!!!!
Til slutt etter mye om og men så bestemte jeg meg bare å bestille en time hos de trangsynte men de krever at jeg møter opp med dokumentasjon..dvs TUV for senkesett!!!! igjen så endte jeg opp med å krangle med de ved å si at jeg ikke har senket bilen men kun byttet dempere...har noen uker på meg å skaffe dette men tenkte jeg skulle prøve å finne frem dokumentasjon på at demperan virkelig er til en NA...
Noen som har opplevd noe lignende?
1991 NA
Ny kalesje, ny motor, fortsatt billigfelger med billigdekk 205/55R15
Kyb Agx dempere med org fjær.
Vi skulle nesten satt opp en tråd hvor vi lista kompetente og inkompetente verksteder.. Her har vi tydeligvis et av sistnevnte kategori. I sånne tilfeller er jeg for uthenging, sånn at andre skal slippe samme problemene. Når mannen prater om "sånn derre claiovere med fjær på demper" viser det at mannen ikke har peiling på hva det dreier seg om, og langt mindre at denne konstruksjonen er original på MX-5/Miata..
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
TurboLag wrote:Vi skulle nesten satt opp en tråd hvor vi lista kompetente og inkompetente verksteder.. Her har vi tydeligvis et av sistnevnte kategori. I sånne tilfeller er jeg for uthenging, sånn at andre skal slippe samme problemene. Når mannen prater om "sånn derre claiovere med fjær på demper" viser det at mannen ikke har peiling på hva det dreier seg om, og langt mindre at denne konstruksjonen er original på MX-5/Miata..
Vet ikke heilt hvor mye dette vil hjelpe oss som i grunn møter inkompetente folk...forige gang jeg skulle godkjenne bilen så underkjente mazdaverkstedet org momo ratt for dette var jo ''ikke originalt'' på en mazda sa de...fikk dette godkjent på etterkontroll hos biltilsynet men de klarte å dumme seg ut der og da de ikke skrev dette i vognkortet...
vurderer heilt ærlig å sette på noen org dempere på plass bare for å slippe byråkratiet...
btw...noen som har sett om NA har røde eller svarte fjær org? min har røde...
1991 NA
Ny kalesje, ny motor, fortsatt billigfelger med billigdekk 205/55R15
Kyb Agx dempere med org fjær.
Tüv for japanske biler er jo egentlig bare tull. Er det noen som kan lage deler til japanske biler så er det jo japanerene. Latterlig at alle delene må være godkjent i TYSKLAND ffs.
Frykter det eneste som nytter er å ha et ekstra sett deler som man bytter til når bilen skal godkjennes. Heldigvis så er det Bilstein understell på min. Skulle ikke forundre meg om de underkjenner det og. Da blir det i så fall bråk.
List gjerne opp verksteder som er kjent for å være vanskelig. Og reklamer gjerne for verksteder som er kjent for å være mer forståelsesfull.
Min fetter hadde sin Toyota Hiace inne på et verksted, de underkjente bilen på grunn av at det var noen kabler som han litt løst inne i bilen. I stede for å ringe han og høre om de skulle feste de fast med en strips for å få det godkjent, så måtte han gjøre det selv, for så å få ny time til godkjenning. Latterlig. Slikt blir bare for dumt.
jeg har 40mm senke sett runt hele. å når jeg var på eu kontroll så dem ingen ting på det.. å dem er ganske nøye i stavanger mener jeg. eneste jeg fikk av feil var ene caliper'n. japp ening med å lage en sticky med trangsyne verksteder!
mx-5 miata 1989 mod drift prosjekt
foto/film.
sponsorer: www.ghostextreme.no
røde fjører hører igrunn ut som lesjøfors eller apex senkesett,, over halvparten av senkefjører er røde, så det er nok derfor, eg fikk beskjed på biltilsynet at man ikke trengte papirer på dempere, enda mine koni da hadde justerbar fjørskål, så sa eg at om eg flyttet skålen da, må eg inn her igjen da, men neida hadde ikke noe å si så lenge fjørene var godkjent,,
Terondo wrote:Min fetter hadde sin Toyota Hiace inne på et verksted, de underkjente bilen på grunn av at det var noen kabler som han litt løst inne i bilen. I stede for å ringe han og høre om de skulle feste de fast med en strips for å få det godkjent, så måtte han gjøre det selv, for så å få ny time til godkjenning. Latterlig. Slikt blir bare for dumt.
Er det ikke sånn at "oppfølgingsgodkjenning" er gratis? Kanskje bare hvis verkstedet ordner feilene...?
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
Terondo wrote:Min fetter hadde sin Toyota Hiace inne på et verksted, de underkjente bilen på grunn av at det var noen kabler som han litt løst inne i bilen. I stede for å ringe han og høre om de skulle feste de fast med en strips for å få det godkjent, så måtte han gjøre det selv, for så å få ny time til godkjenning. Latterlig. Slikt blir bare for dumt.
Er det ikke sånn at "oppfølgingsgodkjenning" er gratis? Kanskje bare hvis verkstedet ordner feilene...?
Nei skal vera fritt for betaling første etter kontroll. iallefall i denne bygda her, men ser for meg det er svin så tar betalt for dette også,