Fikk en forespørsel fra Vidar om å sette opp en kjørerute for en Østfoldtur den 9.mai istedet for grilldagen som var planlagt i Larkollen.
Jeg jobber med en rute nå, og vil poste det i denne tråden så snart jeg har et forslag klart.
Hvor lang rute er vanlig på disse turene?
Jeg har jo et par plasser som hadde vært veldig morsomt å vise frem.
Son utenfor Moss er jo en kjempefin plass om været er fint.
Samme med Fredriksten Festning i Halden,
og Gamlebyen i Fredrikstad.
Alle disse stedene pleier det å være myyye folk på lørdager, og spesielt når været er bra.
Var også ytret et ønske om å ha et stopp for noe å spise.
Er det noe spesielt dere pleier å gjøre angående mat?
Regner med at pølsebod ikke er helt det store, men at man må ta hensyn til alles smak og lommebøker

En mulighet er jo å bruke gassgrillen her hos meg.
Eneste da er at jeg har stoler til 6 personer sånn ca.
Mulig jeg kan få lånt noen fler.
Det hadde jo vært en sosial og koselig løsning forsåvidt.
Innspill og ønsker (og gjerne litt fra de som har vært med på disse turene før) tas imot med takk!
Antar at å møtes ca. 12:00 på en sentral plass iforhold til E6 for deretter å kjøre samlet gjennom Østfold (eller iallefall deler av Østfold) fungerer for de fleste.
Foreløpig skisse for kjørerute er nå:
Møtes enten ved Tusenfryd (evt. Esso/McDonalds v/E6 litt lenger sør i Østfold).
Kjøre samlet til Son sentrum derifra hvor vi kanskje tar en liten stopp om det er ønskelig.
Fra Son kan vi kjøre bakveien via Moss til Fredrikstad og Gamlebyen, hvor det er masse fine steder for å ta en del gruppebilder av bilene for de som vil det.
Fra Fredriksten kan vi da ha 2 valg.
1. Kjøre via meg hvor vi har grillstopp og sosial sladring og skravling, før vi kjører gjennom skogen ned til Halden og Fredriksten Festning.
2. At vi kjører bakveien fra Fredriksten til Fredriksten Festning.
Alternativ 2 betyr jo da at jeg finner et egnet spisested vi kan stoppe hos på veien.
Foreløpig ca. lengde en vei er rundt 10-12 mil.
-Jannis