Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tenkte å sjekke intr. for et lite treff lørdag 16.mai.
Tenkte at turen kunne starte i Drammen, kjøre riksvei 23 til Lahell, for så å følge Grimsrudveien ut til Verket i Hurum.
Derfra tar vi ferja over til Svelvik for kaffe,is og kanskje en matbit. Så følger vi Svelvikveien tilbake til Drammen.
På denne ruta finnes det mange steder man kan stoppe for å f.eks ta fine bilder av bilene.
Eller man kan stoppe på Jerdal for å grille.
Dette er bare et forslag, så kom gjerne med komentarer.. Dette må jo kunne passe bra for folk fra Oslo og Vestfold også
Sjekk ruta her:
Skulle vært på firma tur den dagen, men må si at dette frister mye mer, så vi er med
Så at turen varte ca 1 time jeg vil gjerne kjøre mere enn det, Jeg er oppvokst i sande / svelvik, så i steden for å kjøre tilbake til drammen etter svevik ferga, så kunne vi kjørt sande - over til holmestrand på gammle veien (eplerød)(ta en is eller no) så tilbake til drammen via hof city så evt kjørt over klevjerhagen å skoger tilbake til drammen.... tursjefen får komme med innspill
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
turen tar nok mye mer enn 1 time siemens . tenkte vi skulle stoppe på jerdal hvor vi kunne ta mye fine bilder av bilene . kan jo også ta mye bra bilder på ferge kaia. men vi kan se undveis. hvis det kommer flere biler langt i fra, er kanskje drammensfjorden rundt langt nok.??? men detta tar vi litt som det kommer .
Det vil komme nøyaktig info om møtested. Vil at alle skal finne fram. Blir vel kanskje Statoil Kjellstad. ( Der bomstasjonen i bånn av lierbakkene lå ). Tenkte også at kl 12 eller 13 vil være passende for oppmøte.
Dette er en rute som innbyr til sakte kortesje kjøring, og litt raske etapper utover Hurumlandet .. Trur disse veiene blei laget for MX-5
Veldig morsomme veier ja! Anbefales sterkt å bli med på denne runda! Eneste som er litt småkjedelig er hvis samtlige med sykler skal dasse rundt hurumlandet sammen med eventuelle andre gamlinger i Toyota Corolla som skal ut å lukte på toftelukta..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
Hvis været blir bra, er vi til nå 5 biler som kommer.. Men jeg håper jo at flere ønsker å bli med på denne fine turen. Både lokale førere og utenbys fra..Trur ingen vil angre på at de blir med
Har blitt lite kjøring i helga, så nå har jeg lagt inn Hurum turen på kalendern 16.mai! Godt initiativ!
Brett
'63 1/2 Ford Falcon Futura Hardtop V8 Sprint - Rose Beige
'91 Lotus Esprit SE - Calypso Red
'99 1,8 NB 10AE - Sapphire Blue Mica, Hard Dog Roll Bar, MP62, IC, FCM Coilovers, NBFL brakes.
'18 Mitsubishi Outlander PHEV - Svart
'16 ND 2,0 / 160 Rød