Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg har hatt problemer med kjøling av motoren, særlig ved køkjøring. Har skiftet termostaten, men det hjalp ikke.
Nå lurer jeg på om viften ikke slår inn når den skal, og trenger en "how to" bruksanvisning for hvordan jeg skal sjekke om den er i orden uten å risikere å kappe av meg fingrene.
Sort MX5 Miata NA 1,8 -94 med C-pakke
BMW 520i -2000
Nappe ut ledningen til bryteren/termostaten til vifta.. Kople den til jord..
har du bytte bryteren/termostaten til vifta ?
Det er den dingsen som er skrudd inn i termostathuset som har en ledning kopla til som styrer vifta.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
bilde av termostat bryteren..
Kunna jo testa på Sjøflyhavna å da..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Anja wrote:Etter test av viften viste viftemotoren seg å være død. Og da er neste spørsmål hvor jeg får tak i en ny - RASKT og billigere enn hos Mazda?
Mazda skal så klart ha veldig godt betalt, 5710 for delenr NA01-61-B10. Rett delenr?
en grei måte å sjekke dette på også, er å legge et steketermometer i radiatoren og la den gå på tomgang til den når rundt 90 grader,
så slår viften seg inn...