Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.
Moderator: Styremedlemmer
knekten
7200 RPM
Posts: 1040 Joined: 27 Mar 2009, 19:58
Location: Drammen
Status:
Offline
Post
by knekten » 14 May 2009, 11:29
Er det noen som veit noe om chip trimming av NC 2008 mod ? Er det mye å hente ? Hvordan er det med garanti, forsikring osv osv ??
Hilsen Knekten
nope-mx5
7200 RPM
Posts: 3409 Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status:
Offline
Post
by nope-mx5 » 14 May 2009, 11:50
Med mindre man har turbo, så er det ca. nada å hente på chiptrimming.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
biXen
7200 RPM
Posts: 3347 Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status:
Offline
Post
by biXen » 14 May 2009, 11:57
Tipper mange av de begynner å syte ang. garanti allerede ved å skifte lufteinntak, så du bør tenke deg om to ganger ihvertfall.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Webdesign blog
Tiller
500 RPM
Posts: 56 Joined: 10 May 2009, 23:19
Location: Tønsberg
Status:
Offline
Post
by Tiller » 14 May 2009, 21:16
Chiptuning av bil uten turbo koster litt mer en det smaker. Med mindre du får en kompis-pris da. Ellers får du mye annet fint til bilen for de pengene
Sjalabais!
#1 Mazda Miata Silverstone 90
#2 VW Golf 77
RonnyG
2000 RPM
Posts: 319 Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Location: Bodø
Status:
Offline
Post
by RonnyG » 14 May 2009, 23:19
Vil tro at du kan få en 3-4 hester ekstra pga. optimering for 98 okt. Tvilsomt at du vil merke noe forskjell. Chiptrimmet min 626 16V da jeg hadde den. Merket ikke noe forskjell...
92 1,6 NA sort m/tan interiør
knekten
7200 RPM
Posts: 1040 Joined: 27 Mar 2009, 19:58
Location: Drammen
Status:
Offline
Post
by knekten » 14 May 2009, 23:21
Jeg velger å holde meg unna chiptrimming...
Hilsen Knekten
Stehu
7200 RPM
Posts: 1096 Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status:
Offline
Post
by Stehu » 23 Sep 2009, 15:58
knekten wrote: Jeg velger å holde meg unna chiptrimming...
Har hørt om en som gikk fra 115 hk til 160 med innsug, chip og eksos!
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
nope-mx5
7200 RPM
Posts: 3409 Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status:
Offline
Post
by nope-mx5 » 23 Sep 2009, 16:01
Stehu wrote: knekten wrote: Jeg velger å holde meg unna chiptrimming...
Har hørt om en som gikk fra 115 hk til 160 med innsug, chip og eksos!
Det må være noe du har hørt og ikke fått bekreftet isåfall....
45hk på sugemotor uten masse porting, kammer etc, skal myyyyye til...
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
EatonMiata
2000 RPM
Posts: 254 Joined: 13 Feb 2009, 21:38
Status:
Offline
Post
by EatonMiata » 23 Sep 2009, 20:18
Stehu wrote: knekten wrote: Jeg velger å holde meg unna chiptrimming...
Har hørt om en som gikk fra 115 hk til 160 med innsug, chip og eksos!
Det er nok mange som ønsker oppskriften på den trimmingen! Som nevnt av andre her - å chippe en bil uten turbo gir normalt liten/ingen gevinst.
Skal du opp i 160 hk på en MX5-motor uten turbo eller kompressor skal du bruke MASSE penger, dessverre, men alt er mulig med godt med kroner.