Soting av vinduene lov eller ikke?
Moderator: Styremedlemmer
- Tommen
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 984
- Status: Offline
Soting av vinduene lov eller ikke?
Jeg tok sjansen og sota vinduene på bilen.
Alle uten om frontruta og hardtoppen (skal legge på den også etter hvert)
Bling bilen ble ganske gangster .. men er det lovlig? har hørt om at sidevinduene er lovlig om det er en viss %.. noen som har litt peilig?
Alle uten om frontruta og hardtoppen (skal legge på den også etter hvert)
Bling bilen ble ganske gangster .. men er det lovlig? har hørt om at sidevinduene er lovlig om det er en viss %.. noen som har litt peilig?
MX5 NB GTR 1,8 - 99mod
Mazda 6 stv. 2009, mod
x- Mx5 NB HERO 1,8 sport 03mod
x- Golf III 1,8 96 mod
x- Mazda 323F 1,8 90 mod
x- Datsun Cherry 1,2 79 mod
HERO http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16141
Mazda 6 stv. 2009, mod
x- Mx5 NB HERO 1,8 sport 03mod
x- Golf III 1,8 96 mod
x- Mazda 323F 1,8 90 mod
x- Datsun Cherry 1,2 79 mod
HERO http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16141
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
blei vertfall fjernet den som var på siderutene på min når den kom til norge
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
-
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 718
Er jo litt merkelig da at mange av de senka mercene og beemer'ene får kjøre rundt med kullsvarte sidevinduer forran.
Rød Mx5 NA 1990mod, 1,6L 115Hk -shortnose|LPTHeadlights|Spax|Magnekåre|MSpeed Brakes|VLSD|Polyforringer|MSPNP|LC1|StainlessSteelDualTipExhaust|
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
§ 31-1. Generelt om vindu
3. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom.
Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves.
På front og fremre sideruter vil det da bli slik:
Påklebet film eller påsprøytet film tillates ikke, men svakt solfilter godtas. Det blir jo da ting som er originalt sotet så sant det er svakt. Det man kaller tonede ruter.
3. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom.
Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves.
På front og fremre sideruter vil det da bli slik:
Påklebet film eller påsprøytet film tillates ikke, men svakt solfilter godtas. Det blir jo da ting som er originalt sotet så sant det er svakt. Det man kaller tonede ruter.
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
- Tonny_B
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 927
Tidene er iallefall forandret seg.
Da jeg var mindre, kom jeg på biltilsynet med mafiafilm (sotfilm av det mørkeste slaget) uten at de lettet på en finger eller brydde seg om det. (10 år siden) Men da jeg nå var innom med Astraen for EU. Da måtte jeg persjonlig rive av den lyse filmen jeg hadde på fører og passasjerdøra.
Tror de har blitt mye strengere på det de siste åra, noe som gjenspeiler i mye annet også når det gjelder ting som ikke er orginale...
Da jeg var mindre, kom jeg på biltilsynet med mafiafilm (sotfilm av det mørkeste slaget) uten at de lettet på en finger eller brydde seg om det. (10 år siden) Men da jeg nå var innom med Astraen for EU. Da måtte jeg persjonlig rive av den lyse filmen jeg hadde på fører og passasjerdøra.
Tror de har blitt mye strengere på det de siste åra, noe som gjenspeiler i mye annet også når det gjelder ting som ikke er orginale...
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
også her er det jo dobbeltmoral.. (som om det var no nytt?)
har sett en drøss med uniformerte biler, politibiler spes. som har tonede sideruter fremme. en bekjent av meg, som driver med bilglass, har og satt på film på private biler til politifolk.
har sett en drøss med uniformerte biler, politibiler spes. som har tonede sideruter fremme. en bekjent av meg, som driver med bilglass, har og satt på film på private biler til politifolk.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Crawler
- 1000 RPM
Har ganske mørke og har aldri fått noe påtale om det, men lov er det ikke.
Kanskje denne kunne funke?
Hvis du må vise, bare kjør rutene ned og ta ut sikringen og si du har valgt å ikke ha sideruter i bilen. Skal de absolutt se rutene, finn to ruter hos huggeren, knus de i en plastpose og vis de frem
Kanskje denne kunne funke?
Hvis du må vise, bare kjør rutene ned og ta ut sikringen og si du har valgt å ikke ha sideruter i bilen. Skal de absolutt se rutene, finn to ruter hos huggeren, knus de i en plastpose og vis de frem

- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Folk er generelt veldig flinke til å ha fikse ideer helt til de står foran politiet eller BT selvCrawler wrote:Hvis du må vise, bare kjør rutene ned og ta ut sikringen og si du har valgt å ikke ha sideruter i bilen. Skal de absolutt se rutene, finn to ruter hos huggeren, knus de i en plastpose og vis de frem

- Hauk
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 569
Billigere, enklere, lovlig... og man kan ta med seg når man går og flexer for fjortisene på beachen:
http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=68806604
(Ja, det var de feteste jeg fant på verdensveven.)
http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=68806604
(Ja, det var de feteste jeg fant på verdensveven.)