Merket når jeg bremset opp her om dagen, at passasjerdøra mi var full av vann.. Det har jeg forsåvidt vært borti før, så jeg tenkte det bare var og stake opp noen hull.. Jeg hadde ikke så mye tid akkurat da, så jeg lot det være til dagen ettter. Da var vannet borte fra døra, og jeg sjekket de 3 (eller 4?) dreneringshullene på undersiden av døra, og de var åpne. "Jaja, problem solved" tenkte jeg..
Men..... Da jeg tilfeldigvis skulle hente noe som hadde falt under passasjersetet, så fant jeg ut at alt vannet som tidligere lå i døra, nå lå under setet...
Jeg kan ikke helt skjønne hvordan det har havna der, for når døre er lukketm så er vel de dreneringshullene mye lenger ut mot utsiden av bilen, en innsiden? hvis dere skjønner.. Noen som har vært borti det før?
Vann i bilen...
Moderator: Styremedlemmer
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
Nei okei, nå tok jeg feil... Eller, jeg er temmelig sikker på at det har vært vann i døra, men det kan jeg fikse uansett. Nå sjekka jeg ut, og "skvulpe" lyden er faktisk inne i bilen, under setet. en good del vann der... Er det et dreneringshull bak festet til setebeltet? Så ikke noe der, så håper noen har et bilde, eller mer detaljert forklaring. Men det er ikke vått oppover langs bak seteryggen. Kun på gulvet. Og det er rett før ting flyter det..
91' MX-5 1,6
- mussa
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 642
Dreneringshullet bak setebeltefestet er litt plundrete å finne sånn umiddelbart, men du kan jo bare løsne på teppet bak setet, sjekk om teppet er fuktig!
Så kjenner du langs rainrailen bakom setebeltefestet og da ender du med hånda i et lite "kar" med et hull i, dette er på begge sider av bilen.. Finn noe å stake opp med! Jeg brukte vel et gammelt pussesett til salongrifle.. Hehe.. Det dukket opp både det ene og det andre da, fra amerikanske mynter til "kompost"!!
Så kjenner du langs rainrailen bakom setebeltefestet og da ender du med hånda i et lite "kar" med et hull i, dette er på begge sider av bilen.. Finn noe å stake opp med! Jeg brukte vel et gammelt pussesett til salongrifle.. Hehe.. Det dukket opp både det ene og det andre da, fra amerikanske mynter til "kompost"!!

Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
- midget77
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 517
Det står noe fornuftig om dreneringene i denne tråden:
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... =drenering

Det er noen i kanalene også. Kjekt å sjekke med en piperenser elns.

http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... =drenering

Det er noen i kanalene også. Kjekt å sjekke med en piperenser elns.

Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
-
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 718
Hadde samme problem i fjor= uforklarlig vann på gulvet. Men fant årsaken:
Hvis vann har kommet inn i bilen, sjekk om det har blitt vått på kanten av setet (front-siden mot døra), rett etter regnvær eller mens det regner.
Kan være øvre pakningen mellom vindu og softtoppen som ikke tetter godt nok. Var det som var feil på min bil i høst.
Hvis vann har kommet inn i bilen, sjekk om det har blitt vått på kanten av setet (front-siden mot døra), rett etter regnvær eller mens det regner.
Kan være øvre pakningen mellom vindu og softtoppen som ikke tetter godt nok. Var det som var feil på min bil i høst.
Rød Mx5 NA 1990mod, 1,6L 115Hk -shortnose|LPTHeadlights|Spax|Magnekåre|MSpeed Brakes|VLSD|Polyforringer|MSPNP|LC1|StainlessSteelDualTipExhaust|
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L