Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nei nå er jei pinadø lei av å prøve å holde de forbanna støtfangerene blanke. Jeg har rubbet med Turtle, vokset med Autoglym og til og med lagt på Autoglyms lakkforsegler. Det ble blankt det, men det var i forrige uke !
Nå er det like før jeg skrur faenskapen av og sender de til lakkering.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Hehe.. Er en del jobb med rød bil som skal holdes i en farge og være blank.. Jeg gjorde en god og lang jobb i vår med min... Så var jeg så dum å skumvaske bilen på en bensinstasjon.. Da ble den matt ti minutter etterpå!!
Så nå er det kun håndvask med svamp og god shampo! Og polering tre fire ganger om sommeren!
Ønsker meg forøvrig en hellakering jeg også.. I rødt..Med klarlakk..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
Får man grupperabbatt mon tro, om man rullet inn på ett lakkverksted med 5 -10 NA'er som trenger ny rød lakk
Høres ut som om det er en del rundt om som kunne trengt en ny hellakkering, min NA inkludert.
Men med over +17k for en hellakkering, så får jeg heller drøye det litt.
B1ackBoX wrote:
Men med over +17k for en hellakkering, så får jeg heller drøye det litt.
Hvis du gjør en del selv, blant annet demontering kan du få prisen litt ned.
De som er aktive med restaurering av andre biler (MG eller amerikanere) kjenner gjerne til de billakkerene som gir rabatter til bilentusiaster med _utfordret økonomi_(tm)
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
EspenAndré wrote:hvorfor rubbe med turtle og avslutte med autoglym..
ville rubbet med autoglym også
men bruker du avfetting når du vasker?
rubbing er da rubbing?? er autoglym sin rubbing noe annerledes enn turtle sin, da? Skulle tro det er kvaliteten i polishen som gjør fra eller til.
Vasker forøvrig aldri med avfetting.
Jeg har ihvertfall gitt opp støtfangerne mine. Dessuten bor jeg på grunerløkka og ripene/skrapene er umulig å holde i sjakk... Nå har jeg ihvertfall fått meg blanke felger, så da gjør det vel ikke så mye at lakken er noe matt
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
rubbing er ikke rubbing...
får mange forskjelige styrker f.eks...
har selv megulars hjemme, 2 forskjelige...
men OveN er nok mer behjelpelig på dette temaet enn eg
- Mazda Xedos9 `98 2,5
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal
x Mazda Miata `91 - 1.6T
"Rubbing" i forbruker produkter, burde heller hete fyller.
For det er det de gjør, fyller opp riper og tilfører oljer. Lakken blir blank, og riper dekket. Helt til du har vasket bilen et par ganger. Det er veldig få hånd produkter for mannen i gata som klarer og fjerne oksidert lakk og riper. Da må du over på maskin og "proff" produkter, med mer "cut" i.
Jeg vil absolutt anbefale deg og prøve feks. Meguiars Deep crystal serien (Rens, Polish, Voks) og ScratchX. Koster vel ca 100,- pr stk. og fåes hos bla. Bilxtra. Turtlewax har hvertfall vært skuffelse for meg tidligere...
Lykke til!
MxMats wrote:
Jeg vil absolutt anbefale deg og prøve feks. Meguiars Deep crystal serien (Rens, Polish, Voks) og ScratchX. Koster vel ca 100,- pr stk. og fåes hos bla. Bilxtra. Turtlewax har hvertfall vært skuffelse for meg tidligere...
Lykke til!