Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg opplever stadige oftere nå at venstre blinklys foran og på venstre fremskjerm ikke blinker, med resultat at det bak blinker fortere. Dette er ikke et konstant problem da det kommer og går litt, kan feks være litt av og på mens jeg står å venter i et kryss hvor jeg skal til venster (mest av dessverre ).
Noen her som har opplevd det samme eller har tips, jeg kan ta med meg når jeg begynner å feilsøke..
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)
Jeg opplever stadige oftere nå at venstre blinklys foran og på venstre fremskjerm ikke blinker, med resultat at det bak blinker fortere. Dette er ikke et konstant problem da det kommer og går litt, kan feks være litt av og på mens jeg står å venter i et kryss hvor jeg skal til venster (mest av dessverre ).
Noen her som har opplevd det samme eller har tips, jeg kan ta med meg når jeg begynner å feilsøke..
90% av alle feil på en bil er kontaktproblemer og her har du et eksempel
Plukk ut blinklysene uten å koble fra pæra.
Skru på blinklyset og rikk/rugg på ledninger intill du finner det svake punktet.
Mest sannsynlig i et koblingspunkt (plugg) og/eller lampesokkel.
Har akkurat samme problem selv på Rudolf og skal fikse i morgen (trur eg)
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Vi hadde tidvis problemer med at alle blinklys på en side ikke funka. Det viste seg å være blinkreleet og en dårlig lodding der. Smal sak å fikse når man fikk rota seg frem til feilen...
Medlem nr 148
1990 MX5 (kånå sin), Inferno Red Pearl
X 1993 Miata, Classic Red
Tror det er mye unnasluntring med denne blinklysvæska ja.. Er liksom ikke noe tema her det..
Dere som kjørte bak meg på sommerturen så resultatet av skulkinga av dette i fjor..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
Hmm.. da har jeg prøvd både å bende på kabler så langt jeg klarer å følge de før de forsvinner inn i den store "salaten" og prøvd den dyreste blinklys væska som Vegard anbefalte ... begge deler uten resultat
Ettersom det bare er blinklysene foran på venster side som ikke virker, mens de bak på venstere side virker - noen som da tror det kan hjelpe og bytte relé?
siemens wrote:syntes nesten det høres ut som en sikring som ikke er skikkelig i holderen sin.... evt irring
Hvis sikringen er gåen, så virker INGEN blinklys.
Så det du kan være sikker på, er at den er i orden.
Releet er også i orden hvis noen av lysene på en side virker.
Feilen ligger nok i kabel, pære eller pæreholder.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
siemens wrote:syntes nesten det høres ut som en sikring som ikke er skikkelig i holderen sin.... evt irring
Hvis sikringen er gåen, så virker INGEN blinklys.
Så det du kan være sikker på, er at den er i orden.
Releet er også i orden hvis noen av lysene på en side virker.
Feilen ligger nok i kabel, pære eller pæreholder.
Erik
Var ikke snakk om at sikkringen er gåen her, bare at den ikke sitter skikkelig i holderen, så den får kontakt ved viberasjoner...
Da her jeg kommet til bunns i blinklys problemet mitt. Fant ut at det var dårlig jordingsignal(-) frem til to aktuelle blinklys. Tanken på å følge gjordingsleningen på jakt etter brudd var ikke fristende, så det ble til at jeg laget et nytt jordingspunkt for de to blinklysene.