Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Er på utkikk etter en forholdsvis rimelig MX5, og stusset litt over denne. Er ikke det merkelig billig? Noen som har sett på den? Tenker jeg ringer på den i morgen, så får vi se hva som skjer. Denne så også veldig fin ut til den prisen, likte spesielt felgene. Noen som vet noe om den? Dessverre litt langt unna til at jeg kan kikke på den selv
Den første bilen var jo veldig billig da, og ikke gått så langt som den andre, men jeg ville nå tatt en nærmere titt på den før jeg bestemte meg. Men hvis bilen er i god stand er det en god pris skulle jeg tro. Den andre har vel en mer realistisk verdi, og den ser jo litt bedre ut. (Dessuten er det vel ikke så mange sølvfargede MX5'er på veien)
1993 MX-5, Brilliant Black. Blinklys i sidespeilene. Luftinntak og lite skilt forran. Hardtop. Lexus baklykter, fjernet antenne og alt av emblemer. Low profile fra I.L. motorsport, RB intake. Borla Dual-Tip Exhaust, KYB AGX.
Hei.
Du får det du betaler for. Bilen ser sliten ut, men fungerer likevel greit hvis du kan leve med slitne demper, foringer etc. Har kjørt den selv, da en kamerat vurderte å kjøpe den og siden sjappa som selger den er i nabolaget.
Prøv selv, det er godt mulig du blir fornøyd, men noe røverkjøp er det nok ikke.
Tormod
Takk for svaret! Er det noe annet som jeg burde være obs på? Dempere, foringer og slikt er ikke så fryktelig farlig, da de sannsynligvis skal byttes til våren uansett. Hva med motoren, tror du den ville tålt en halv bar ladetrykk?
styx wrote:Hva med motoren, tror du den ville tålt en halv bar ladetrykk?
Det er i utgangspunktet umulig å si om akkurat DEN motoren tåler det, men generelt kan en si at denne typen motorer tåler en halv bar ladetrykk, og faktisk mye mer enn det.
Dersom denne bilen er blir normalt vedlikeholdt og har fått sine faste oljeskift, så er ikke kilometerlengden noe å bli skremt av ihvertfall. Det er likevel som sagt umulig å si noe om motoren på akkurat den bilen spesielt.
Hvis du tar en kompressjonstest på motoren. Så bør verdiene ligge mellom 175 og 192. Og ikke ha mer enn 10% avvik fra beste og dårligste sylinder.
styx wrote:Takk for svaret! Er det noe annet som jeg burde være obs på? Dempere, foringer og slikt er ikke så fryktelig farlig, da de sannsynligvis skal byttes til våren uansett. Hva med motoren, tror du den ville tålt en halv bar ladetrykk?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Motoren er OK. Ingen ulyder eller blårøyk, og den vil helt sikkert tåle en hårføner. Clutchen derimot...
Imidlertid kommer bilen til å koste deg langt mer enn 59000+ reg. hvis du ikke er fornøyd med 116 hester og slitte støtdempere.
Kjøp heller en som har nye dempere, OK dekk og felger, pen kalesje og en entusiastisk tidligere eier, så sparer du vanvittig mye tid og penger. Så kan du vurdere mer krefter etterhvert.
Tormod
Uorginal kalesje som er krympet, og går opp i en søm
bakvindu reparet med tape
lagerlyder fra gearkasse når man slipper opp gassen
en del skitt i dreneringshullene under kanalene.
askebeger/koppholder mangler.
småbulker på snute og bagasjeromlokk.
Jeg kjørte fra Fredrikstad til Halden for å se på den siden mannen sa at bilen var ganske pen. Jeg ville ikke gjort det hvis jeg hadde visst hvordan den var.