Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jupp er på jakt...på søke etter en NB-1.8 denne gang, har du tips om andre aktuelle kandidater?
(P-bilen skal selges, og caterham blir for kostbart(egotripp) mtp carport/garsje/bad-utlegg...)
-ja er klar over den "GT-R" betegnelsen..hovedsakelig farge og km-stand eg såg på.
-andrev-
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
Vet ikke om noen.
Om det er snakk om sugetrim er det jo kjekt å få med seg VVT fra 2001 og oppover.
99-2000 toppen er dog fortsatt bedre enn NA 1.8 toppen.
6-girs er ikke noe å trakte etter om ikke det er snakk om turbo og 300+ hester.
I så fall er en 10ae greit utgangspunkt da folk påstår at det har 3.63 torsen diff som gjør at 6trinns blir brukanes.
Om jeg skulle starte på nytt hadde det blitt en 10ae nettopp av grunnene over.
Wilwood bremser, et par ekstra stag og et FM kit og man har en råere bil enn MSM og 2001+ Sport for en lavere pris.
Satser på en NB dinna gangen, og ja det er forsatt sugetrim som er tingen her i gården...prisnivået mellom NB og NBFL er såppas stort og velger å bruke det i oppgraderinger.
Meiner du en 10ae er bedre mtp dif/utveksling og g.kasse?
-andrev-
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
5-trinns er perfekt i feel og funksjon. 6-trinns tåler mere men er ikke god å skifte med. Spes fra 4. til 3.. Men den tåler mye mer og fint for turbo med masse NM.
På en trimmet N/A med effekten i øvre del av registeret får man jo en tettere steget kasse med 6 gir. så den er vel ikke dum der heller.
Problemet på min er at jeg har 4.1 utveksling i diffen. Da har jeg en veldig tettsteget kasse hvor jeg har 3K rpm i 100 km/t på 6. gir.
For å få 5. gir på en 6 trinns til å bli som 5. gir på 5 trinns må man ha 3.6 utveksling. 10ae sies å ha dette.
Legger inn en tråd jeg startet tidligere ang diff. og gearkasser på NA/NB: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... highlight=
Det er ikke bare 10th utgaven av europeiske solgte NB som har 3,64:1 i bakakselutveksling, men alle europeiske solgte NB/NBFL med 6 trinns gearkasse.